Nadšení prodává
Radek Haštaba
Mými významnými spojenci jsou dech, meditace a bojová umění. Pokud předávám dál, tak pouze a výhradně vlastní zkušenosti z praxe, které mi fungují. Mým motivem je přispět a podpořit. Mým cílem je jít pořád dál, protože tahle Cesta nikdy nekončí.Prosím nevěřte mi, ale vyzkoušejte si, zda to, co doporučuji, funguje i Vám.
Poslední články od Radek Haštaba (Všechny články)
- Cesta k novému zákazníkovi - 29. 5. 2017
- Sebehodnota – jdeme k podstatě - 15. 5. 2017
- Mějte jednání v opratích - 27. 2. 2017
V jednoduchosti je krása, proto jsem se dnes rozhodl psát o nadšení, přestože jsem uvažoval o psaní na téma různé vyjednávací techniky a styly atd. Nadšení je totiž v prodeji tou nejmocnější emocí. Ne nadarmo se říká: „Kdo nehoří, nezapálí“. Nadšení je nejlepší prodejní technikou na světě.
V raném mládí jsem vycestoval do Austrálie, bylo to před 22 lety. Slavil jsem tam 21 let a z té země jsem byl totálně nadšený. Velice přátelští lidé, fungující systém. Na poštách otevřeny všechny přepážky a úředníci mě dokonce s úsměvem vyzývali: „Prosím přistupte k mé přepážce, co pro vás mohu udělat?“ Samozřejmě překrásné přírodní krásy – zkrátka země úplně jiná a v mnoha záležitostech velmi odlišná od Česka, které společně s Járou Cimrmanem prostě miluju…
Ale abych neodbíhal. Když jsem se po roce z Austrálie vrátil, byl jsem tak plný nadšení, že většina kamarádů, se kterými jsem se po návratu sešel, tam jela také! Prostě jsem „prodával“, aniž bych chtěl. Pozitivní emoce nadšení ve mně byla natolik silná, že i přes velice drahý “produkt“ jsem ostatní zapálil a podnítil k cestě do Austrálie.
Abychom si ujasnili, o čem to tady mluvíme. Nadšení je na absolutním vrcholu emoční stupnice. Nic silnějšího na emoční křivce neexistuje.
Nadšení je zkrátka nejsilnější emocí, která existuje! Emoce, která zachvátí a nepustí a je vysoce virulentní – tedy nakažlivá a nad všechny techniky.
Co tedy doporučuji?
- Udržujte se co nejvíce v emoci nadšení. Zvýší to celkově náboj vaší osobnosti a budete k sobě doslova přitahovat ostatní. Logicky i ty, kteří vám mohou být nápomocní, nebo užiteční. Nadšení poznáte tak, že když se v něm nacházíte, nejste unavení a dokážete to, co byste standardně nedokázali. Objevuje se například, když děláte svou oblíbenou činnost. Zkuste být v tomto okamžiku vědomí a zakódujte si tento stav pod „kůži“, snadněji se pak k němu budete vracet. (Kamarád mi popisoval svou dovolenou v Tatrách a na chvíli jsem měl pocit, jako kdyby pro něj nic jiného neexistovalo. Ačkoli řekl, že nemá moc času, vyprávěl a vyprávěl a příště jedu taky.)
- Pokud prodáváte nějaký produkt a nejste z něj zatím nadšení, sami ho užívejte. Najděte jeho kladné, nejlepší stránky a nadšení si zkuste navodit. Prodávat něco na základě vlastní zkušenosti, je to nejlepší, co může být.
- Mějte na paměti, že když někoho nadchnete, nadšení mu vydrží nejdéle dva dny. Do té doby je dobré na komunikaci navázat, jinak obchodní případ rovnou uzavřít, protože vzbuzená emoce pak s každou hodinou klesá!
Pokud nejste nadšení z produktu:
- Buďte nadšení sami o sobě. Například z toho, co děláte, nebo si najděte v budoucnu to, na co se velmi těšíte a z čeho nadšení jste. Do situace se vžijte a takto naladění vyražte na obchodní jednání.
- Snažte se najít na obchodním jednání společnou realitu, která vyvolá pozitivní emoci. Ve vás i v osobě, se kterou jednáte. Může to být právě téma dovolené, na kterou jezdí každý.
Pozor!
Je důležité, abychom nepřeválcovali nadšením někoho, na kom je jednoznačně vidět, že má špatný den. Tam je třeba si jeho stav uvědomit a „tahat“ ho postupně nahoru do lepší nálady. Vždy je nutné, co se týká emocí, začínat tam, kde se emočně nachází ten druhý.
Pokud takto budete na jednáních vystupovat, budete u svých obchodních partnerů oblíbení a budou se s vámi setkávat rádi a také s vámi budou rádi uzavírat oboustranně výhodná obchodní řešení.
Sledujte nás