Připoj se ke komunitě!

Občas ti pošleme tipy pro produktivnější práci, odkazy na zajímavé knihy nebo akce. Psát ti však budeme jen jednou za čas a pouze tehdy, budeme-li mít skutečně co říct.

Odeslat


Základna osobního růstu

Čím krmíte svoji mysl?

Jana Neuwerthová Šmýdová

Jana Neuwerthová Šmýdová

terapeutka, lektorka, koučka, propagátorka osobní vize - Neuwerthova.cz
Pomáhá lidem nastavit vysněný životní směr. Jejím osvědčeným nástrojem je osobní vize, sestavila návod, jak vizi vytvořit a používat jí v praxi.

V terapiích pomáhá klientům objevit jejich možnosti a sílu, aby se s problémy vypořádali sami. Sama na terapii chodila, ví, jaké to je. A také ví, jak to člověku pomůže.
Jana Neuwerthová Šmýdová

Poslední články od Jana Neuwerthová Šmýdová (Všechny články)

O zdravé výživě se píše pořád. Dáváme si větší pozor na to, co jíme a pijeme, aby nám naše tělo dlouho vydrželo. Chceme žít co nejdéle. Ale co dostává hlava? Dáváte jí zdravou nebo špatnou výživu?

Dejte si limit na negativní zprávy

Práce na ochraně vašeho duševního zdraví by v době zahlcení informacemi měla být součástí vašeho dne. Můžete vybírat z různých nástrojů, nebo si vytvořit svoje vlastní obranné mechanismy. Zde si dovolím pár námětů:

  1. Zkuste zprávy, které vás stresují, sledovat jen každý druhý den. Jestli se bojíte, že budete mimo, když každý den neuvidíte, co se děje, zkuste si to nejdřív jako experiment. Pár dní bez těchto zpráv. Nerada bych, aby to vypadalo, že máte všechno negativní, co se ve světě děje, ignorovat. Na druhou stranu vám neprospěje propadání se do zoufalství a „blbé nálady“. Není v silách nikoho z nás napravit celý svět. Každý si může vybrat oblast, ve které bude pozitivně působit na okolí a společnost. Každý je stvořený pro něco jiného. Braňte svoji hlavu před příliš velkým množstvím nezdravé stravy. Mohla by z toho onemocnět.
  2. Další možnost je vyhradit si pro příjímání stresujících informací omezený prostor a tuto svoji kapacitu nepřekračovat. Třeba jen pět minut denně a co se do nich nevejde, musí počkat na jiný den.
  3. Zapojte do svého dne relaxaci. Skvělá očista pro hlavu.

Krása a pozitivno každý den

První krok je omezit přísun negativních zpráv a druhý krok je „krmit“ svoji mysl tím pozitivním. Vědomě hledat krásu okolo sebe, a tu si ukládat do hlavy.

A jestli na vás přijdou výčitky, zkuste je přejít a zaměřit se na to, jestli máte lehčí hlavu a život se vám víc líbí.

Zdraví máte jen jedno a nejen o tělesné, ale i o duševní, je potřeba se dostatečně starat.

Moc přítomného okamžiku

Další přístup, jak vědomě pracovat se svou myslí, jsem vyčetla v knize Ekharta Tolleho Moc přítomného okamžiku (trochu čtivější je Pracovní kniha). Zde se dozvíte, jak většina z nás není pány své mysli. Mysl si dělá, co chce. Utíká do budoucnosti, rýpá se v minulosti. Co jste mohli udělat líp, co se vám špatného stalo, výčitky a výčitky…

Budoucnost vnímá mysl jako něco lepšího (k čemu se s nadějí upínat) nebo ještě horšího (čeho se obávat). A takhle si to samo lítá a člověk nemá nikdy klid. Teď jakoby nebylo. Přitom včerejšek nezměníme a zítřek třeba nebude. Zkuste svou mysl vrátit zpátky do teď. Jde to? Co okolo sebe vidíte? Svítí sluníčko. Někdo se směje. Příroda je krásná. A co ještě?

Můžete si zařídit sami v sobě hezkou chvilku uvědoměním si teď? Ona vám ta mysl zase za chvíli uteče – musím jít dělat tohle, abych nezapomněl na tohle… Zkuste ji zase vrátit.

Plánování času neutečete

I přes uvědomování si teď budete samozřejmě dál používat čas pro praktické účely – budete vyprávět, jaký byl uplynulý víkend, budete plánovat vstávání do práce, kolik zítra zvládnete schůzek atd.

Zastavení mysli v TEĎ je především vnímání sebe sama, jak vám je, co dobrého si z přítomného okamžiku odnášíte. Ekhart Tolle říká, že není potřeba nic dělat, jen se dívat a vnímat. Cílem je radost z pouhého bytí.

Štítky:

Připoj se ke komunitě Mít vše hotovo!

Stačí nám poslat tvou e-mailovou adresu. Občas ti pošleme tipy pro produktivnější práci, odkazy na zajímavé knihy nebo akce. Psát ti však budeme jen jednou za čas a pouze tehdy, budeme-li mít skutečně co říct.

Počet komentářů: 3

Trackback URL | RSS kanál s komentáři

  1. Radka napsal:

    Jako studentka žijící na studentském bytě to mám ve vyhýbání se negativní zprávám o dost jednodušší. Televizi vidím tak jednou za tři týdny, když přijedu domů, a stejně nejsem pánem ovladače, a když už jsem ji tak dlouho neviděla, ani mě nezajímá. Pokud se stane něco vážného, vyskočí to na mě na sociálních sítích nebo na novinkách, víc momentálně vědět nepotřebuju, celkem mi to tak vyhovuje, a jestli si v budoucnu budu pořizovat nějakou skvělou televizi s velkou obrazovkou, tak jen proto, abych si mohla vychutnat filmy lépe než na monitoru notebooku.
    S tím odbíháním mysli k minulosti a budoucnosti už je to horší.

  2. Zdeněk napsal:

    Když čtu tento článek, připadá mi, že je určen nezaměstnaným – já ráno přijdu do práce, otevřu poštu a vysype se na mě minimálně 50 e-mailů a z těch je 48 negativních a všechny mají být zodpovězeny, vyřešeny IHNED a se 3 vykřičníky. Takže těžko si dávkovat negativní zpráva. Pravda, televizní zprávy, zpravodajství jsem už před pár lety vypustil.
    Co se týká těch pozitivních stránek, tak tam se snažím se jimi krmit, kde se dá – to asi vychází z pudu sebezáchovy :-D

  3. Hana napsal:

    Velmi s vaším článkem souhlasím. Alespoň u mě to tak funguje. Televizi jsme z našeho životního prostoru vyhodili již před mnoha lety. Informace, které nám k něčemu jsou dobré se všechny najdou na internetu. A moji mysl (která si prožila svoje problémy) se stále snažím naplňovat něčím krásným a inspirujícím, aby mě to též obohacovalo na duchu. A život je magický a krásný. Jen se třeba vymanit ze zajetí myšlenek o opaku. A jestli má někdo pocit, že to neodpovídá jeho realitě, tak si může přečíst članek který by to mohl trochu lépe objasnit. Najdete ho zde: https://jednotelojedenzivot.wordpress.com/2016/10/13/zijete-zivot-podle-vlastnich-predstav/

Přidej komentář k příspěvku

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nahoru