Připoj se ke komunitě!

Občas ti pošleme tipy pro produktivnější práci, odkazy na zajímavé knihy nebo akce. Psát ti však budeme jen jednou za čas a pouze tehdy, budeme-li mít skutečně co říct.

Odeslat


Základna osobního růstu

Klid před bouří aneb nedělní sauna

Sofya Rozhoňová (Khazarova)

Sofya Rozhoňová (Khazarova)

Manželka, matka, manažerka. Daňová poradkyně. Spoluvlastník účetní firmy. Lektor na Naučmese. Nadšenec do start-upů. Lenoch (ačkoliv to zní divně a na první pohled sem nezapadá).

Abych vše stíhala, musím mít kvalitní time management. A právě o svoje triky se s vámi budu dělit.
Sofya Rozhoňová (Khazarova)

Poslední články od Sofya Rozhoňová (Khazarova) (Všechny články)

Plánujeme pracovní činnosti. Plánujeme domácí úkoly. Plánujeme cíle. A co tak plánovat si i odpočinek?

A: „ANO! Konečně pátek!“

B: „A co budeš dělat?“

A: „Budu se jenom válet a válet a dívat se na televizi. Co ty?“

B: „Dnes večer jdu plavat, zítra lézt po skalách a v neděli na pěší túru 30 kilometrů.“

Na první pohled odpočinek mají naplánovaný i A i B. Asi všichni však cítíme, že ani jeden plán není úplně správný. Proč?

Důvodem je, že při jednostranně zaměřeném odpočinku dochází pouze k částečné regeneraci sil a energie. Ano, i odpočinek se dá zaměřit různými směry.

forest-929926_1280

  1. Emocionální/ sociální odpočinek

Posezení s přáteli. Odpočinkový večer s rodinou. Procházka v přírodě. Návštěva galerie. Tvoření. Zkrátka to, co v nás vyvolává emoce. Můžeme toho dosáhnout buď s někým dalším, nebo individuálně.

  1. Intelektuální odpočinek

„Odpočinek“ a „intelektuální“? Ano. I čtení knížky nás něčím obohacuje, a přitom odpočíváme. Může se jednat i o poslech audioknihy, dokumentárního pořadu, přednášky nebo vyprávění kamaráda.

  1. Fyzický/duševní

Pohyb. To je jasné. Ale také se může jednat naopak o naprostý klid: relaxace, meditace. Správně zvolený odpočinek by měl vyrovnávat to, čeho máme zbytečně moc a co nám naopak chybí. Měl by nám přinášet radost. Pouze tak nahromadíme dost energie pro své další aktivity.

Asi si každý dokážeme vymyslet nejvhodnější druh odpočinku pro sebe. Ale já mám pro vás jeden tip. Občas se mi nepodaří zkombinovat jednotlivé druhy odpočinku tak, aby došlo k opravdové regeneraci. A přitom cítím, že odpočinek opravdu potřebuji.

bench-16910_1280

Proto se mi již po několik let osvědčila sauna jakožto ideální odpočinek:

  • Pokud chci i sociální prvek, jdu do sauny s někým: krásně si mezi jednotlivými seancemi popovídáme.
  • Pokud sociální prvek nechci, vyberu si saunu s „odpočívárnou“ s krásný výhledem (například výhled z horního patra hotelu Corinthia Towers)
  • Pokud jdu s někým, vím, že mě naše konverzace něčím obohatí. Pokud sama, mám s sebou něco na čtení alespoň na jednu fázi odpočinku. A tím mám „splněnou“ intelektuální část.
  • Fyzickou aktivitu snad ani nikdo nebude zpochybňovat, vzhledem k tomu, jak buší srdce po ponoření do bazénku.
  • A teď ten největší přínos: duševní odpočinek. A tím myslím 3x cca 10 minut ve 100 °C. Tam se totiž nemluví. Tam se moc nehýbe. Tam se ani nečte (jednou jsem učinila pokus si vzít s sebou časopis, ale rozteklé lepidlo jsem ze sebe pak dostávala ještě týden). Brát s sebou telefon jsem ani raději nezkoušela. Takže 10 minut pouze sama se sebou. A dokonce bez myšlenek. Mám pocit, že při těch 100° jsou mrtvé. A jediné, co cítím, jak ze mě „odchází“ veškerý stres. Probíhá restart. Příprava na další pracovní týden.

A úkol pro dnešek? Naplánujte si nějaký odpočinek na každý den. A ať je to pokaždé jiný druh odpočinku nebo jejich kombinace (pamatujte, jsou tři různé druhy). A hlavně – odpočívejte bez výčitek. Tak jste si to totiž naplánovali.

Štítky: ,

Připoj se ke komunitě Mít vše hotovo!

Stačí nám poslat tvou e-mailovou adresu. Občas ti pošleme tipy pro produktivnější práci, odkazy na zajímavé knihy nebo akce. Psát ti však budeme jen jednou za čas a pouze tehdy, budeme-li mít skutečně co říct.

Počet komentářů: 1

Trackback URL | RSS kanál s komentáři

  1. Plně souhlasím, protože mám se saunou velmi dobrou vlastní zkušenost opravdu pročistí, nejen fyzicky, ale i duševně.

    Děkuji také za připomenutí různých typů odpočinku a relaxace, pro mne uvědomění velmi aktuální…

    Radek

Přidej komentář k příspěvku

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nahoru