Pavel Minář: „Gmail jsem si založil ze zvědavosti“
Pavel Minář
Pavel také pořádá firemní a otevřená školení Google Apps (má za sebou 296 školení s celkem 2598 účastníky a průměrným hodnocením 1,22). Na jeho webových stránkách Jak na IT naleznete chytré návody na počítače, mobily a web. Když zrovna nedělá do počítačů, dělá se svými dcerami Hravé snídaně.
Poslední články od Pavel Minář (Všechny články)
- Google Keep a seznam dárků pro Ježíška - 12. 12. 2016
- Plánování cest v Google Kalendáři - 8. 8. 2016
- Automatické zamítání událostí v Google Kalendáři - 4. 7. 2016
Daniel Gamrot
Pořádá firemní i veřejná školení, díky kterým zvýšíte svou osobní produktivitu a zlepšíte time management. Naučí vás vytvořit si systém pro produktivní práci, používat myšlenkové mapy v byznysu, efektivně pracovat s mobilními technologiemi nebo vybudovat bezpapírovou kancelář díky Evernote. Nedávno získal jako první Čech titul Evernote Certified Consultant.
Poslední články od Daniel Gamrot (Všechny články)
- Tip na akci: Minutový řečník - 25. 11. 2016
- Rozhovor s Radkem Pohnanem - 14. 7. 2016
- Rozhovor s Markem Sýkorou - 2. 6. 2016
Čtenáři tě znají z tvých článků o Google Apps. Jak dlouho se tomuto tématu věnuješ? Vzpomeneš si na svou první zkušenost s nimi?
Gmail účet jsem si založil 21. 11. 2007, a to spíše ze zvědavosti. Tenkrát jsem si říkal, že je pěkná hloupost mít poštu ve webovém prohlížeči. Ve firmě jsme používali Exchange a Outlook, na který jsem nedal dopustit. Teď si uvědomuji, že první GTD systém jsem používal v Outlooku.
Když jsem pak v roce 2012 odešel na volnou nohu a hledal vhodné řešení pro poštu, kalendáře a úložiště souborů, byly mé priority už jiné. Používal jsem mobilní telefon, notebook, tablet a chtěl jsem mít svá data vždy po ruce. Převedl jsem tedy můj Gmail účet (pavel.minar@gmail.com) na placené Google Apps (již na vlastní doméně, tedy pavel@minar.cz).
Google Apps se staly mým hlavním nástrojem pro práci. Klienti to viděli a chtěli také. Začal jsem firmám s přechodem na Google Apps pomáhat, stal jsem se partnerem Googlu pro implementace Google Apps v České republice a tento systém také školím.
No a pak mi napsal nějaký Dan Gamrot, jestli bych nechtěl o Google Apps psát na web Mít vše hotovo…
Náš portál se věnuje osobnímu rozvoji. Na rovinu – co pro něj děláš? Jak se vzděláváš?
Svůj “pracovní” čas měřím pomocí Toggl. Díky tomu vím, že osm procent své pracovní doby věnuji činnostem, které řadím do kategorie Investice do budoucnosti (zdroj). Patří sem například čtení odborných knih a článků, semináře, práce s hlasem, kurzy angličtiny, různé certifikace a podobně. Nedávno jsem začal hrát divadlo s www.hrajdivadlo.cz (jako lektorovi se mi improvizace velmi hodí).
Jsi hodně vytížený. Jak to vše zvládáš? Co ti pomáhá v tom být tolik produktivní? Začněme třeba návyky.
Primárně vše, ale opravdu vše, zapisuji do kalendáře. Mám tak kdykoliv přehled, kdy budu mít čas např. na další zakázku. Na návyky (studená sprcha, den bez alkoholu…) používám speciální kalendář Buzer lístek, který bych rád čtenářům Mít vše hotovo představil v jednom z dalších článků.
Administrativu a uživatelskou podporu deleguji – využívám např. služeb virtuální asistentky. Snažím se osobně dělat pouze to, co mi jde od ruky a jsem v tom dobrý. Což rozhodně vystavování faktur není.
Přes půl roku striktně odděluji práci a soukromý život – např. na víkend vypínám chytrý telefon a beru si tlačítkový, kde mám pouze číslo na manželku.
A co software a hardware? Považuješ výbavu, kterou nyní máš, za důležitou? Můžeš mi dát tip na aplikace a nástroje, které bych měl vyzkoušet?
Snažím se minimalizovat své “výrobní prostředky”. K práci mi stačí notebook, signál operátora a mobilní Wi-Fi hotspot a věc, které říkám lektorská brašnička, která obsahuje všemožné redukce, nabíječky, kabely a podobně. Jednou za 10 hodin (výdrž mého notebooku) potřebuji navštívit zásuvku s 220 V.
Teď si uvědomuji, že ani ten internet není k mé práci podmínkou. Sedím zrovna ve vlaku, píši tento článek a využívám offlinový režim Google Dokumentů.
Ze softwaru využívám primárně Google Apps, aplikaci na procesní řízení (pšššt, nikomu to neříkej, pracujeme s několika lidmi na aplikaci pro procesní řízení), Streak CRM, Fakturoid a Toggl. Víc nepotřebuji.
Podporuješ nás na Mít vše hotovo sdílením svých znalostí a zkušeností. Osobně mám raději, a jistě nejen já, „živý“ kontakt. Kde se s tebou můžeme potkat osobně?
Pravidelně využívám služeb coworkingu Hub v Brně, Praze a Ostravě. Zde také pořádám svá otevřená školení Google Apps. Hodně často mě můžete potkat ve vlaku mezi Brnem a Prahou.
Na závěr jedna, snad ne moc osobní, otázka. Proč jsi kývl na to, že budeš přispívat na Mít vše hotovo?
Podobné články jsem měl v plánu již dlouho. Ale nezbýval mi čas. A tys mi dal, Dane, potřebný kopanec. Mám teď nad sebou policajta, který mi hlídá termíny. Díky, pane šéfredaktore.
Musím přiznat že věta „…Google Apps, aplikaci na procesní řízení (pšššt, nikomu to neříkej, pracujeme s několika lidmi na aplikaci pro procesní řízení)…“ mně nebývale potěšila. Zrovna tento týden jsem se zabýval výběrem nějaké aplikace čistě z důvodu že v GA pro mne překvapivě žádná není.
Takže se těším…