„Chci, aby čtenáři rostli spolu s námi…“
Poslední články od Lukáš Gregor (Všechny články)
- Znovuzrozený Droptask - 12. 9. 2016
- O (ne)využití chytrých hodinek - 4. 4. 2016
- Gymglish – online výuka angličtiny - 3. 3. 2016
Když v roce 2008 spustilo nakladatelství Jan Melvil Publishing portál Mít vše hotovo, nikdo netušil, jak velký bude mít tento krok dopad a vliv. Tehdejší záměr podpořit čtenáře v osvojení si návyků spojených s metodologií Getting Things Done (GTD) autora Davida Allena se značně rozrostl a přesáhl toto téma. Ačkoliv jsou techniky popsané v knihách Mít vše hotovo a Aby vše klapalo dodnes aktuální a funkční, přicházela postupně nová témata, která tyto knihy skvěle doplňovala.
Rok 2016 bude pro náš (a váš) portál znamenat další řadu změn – tu zcela zásadní představuje předání „šéfredaktorského žezla“ z rukou Lukáše Gregora do rukou Daniela Gamrota. Při této příležitosti vznikl rozhovor, jehož první část jste si mohli přečíst minulé pondělí. V té druhé, kterou si máte možnost přečíst nyní, se odcházející „šéf“ ptá toho budoucího…
Když jsi zvažoval, zda vedení našeho webu převzít, co rozhodlo ve prospěch odpovědi „ano“?
Mít vše hotovo byl můj start za osobní produktivitou. A v podstatě položil poměrně pevné základy mému dalšímu profesnímu směru. Dnes mu, jako lektor osobní produktivity a time managementu, za mnohé vděčím. Podle mě je to stále kvalitní portál, který má řadu přemýšlejících čtenářů, kteří dychtí po tom „fungovat“ lépe. A já mám vizi, kterou do portálu chci zahrnout. Tou vizí je nabídnou čtenářům obsah, díky kterému se budou moci zlepšovat a růst článek od článku.
Co se Ti za slova vybaví ve spojení s webem Mitvsehotovo.cz?
Stabilita, růst, různorodost, vzdělání, rozvoj, nápady, zkušenost… Těch slov je hodně, tyto mě napadly jako první.
Které z jeho „vlastností“ považuješ za funkční/povedené, které naopak drhnou?
Mám rád tu agregaci různých témat na jednom místě. Dále určitě pestrý obsah, kde si každý najde to své. A nakonec celý tým, který se o obsah webu stará a dělá skvělou práci. A co drhne? To se ukáže. Má myšlenka je zkrácení příspěvků a důslednost ve smyslu jednoznačnějších postupů a „návodů“. Toto se podle mě vytratilo a rád bych to vrátil zpět.
Můžeš alespoň trochu odkrýt ze své vize? Nač se mohou čtenáři těšit?
Něco málo už jsem naznačil. Rád bych lehce přebudoval strukturu publikovaných příspěvků. Osobní produktivita a celkový rozvoj čtenáře má mnoho zákoutí. A já bych je rád obsáhl. Těšit se tak můžete na články, videa i jiné formáty, které budou zahrnovat nejen organizaci práce nebo technické návody, ale chtěl bych se věnovat také dlouhodobějším horizontům, produktivním vztahům, zdraví, péči o fyzickou i psychickou stránku. Oblastí je poměrně dost. Zároveň mám však za cíl skutečně zkomprimovat rozsah příspěvků se zachováním toho nejdůležitějšího a nejúdernějšího tak, aby čtenáři nemuseli pročítat dlouhé odstavce, ale měli skutečně vše jako na dlani. Samozřejmě mám také velké plány mimo publikační činnost, ale o tom zatím pomlčím.
Web má podtitul základna osobního růstu, co si pod souslovím „osobní rozvoj/růst“ představíš Ty? A jak na něm pracuješ Ty sám?
Jsem v bodě A a dostávám se do bodů B, C, D… Hezky postupně. Pracuji na tom, abych si sám sebe vážil a dávalo to smysl nejen mně, ale i ostatním v mém okolí. Pokud na „tom“ makáme pravidelně, výsledky se dostaví. Chce to zvednout zadek. A to, co popisuji, také praktikuji. Navštěvuji školení a kurzy, vzdělávám se, čtu, diskutuji s odborníky. A hlavně jednotlivé poznatky, které mi dávájí smysl, zkouším v praxi a ty nejlepší přetvářím do návyků. Hodně mi tento postup pomohl při zlepšování mých školení osobní produktivity, prezentacích, vyjednávání, vytváření nových produktivních vztahů. Chci, aby web nadále naplňoval tento podtitul. A aby čtenáři rostli společně s ním.
Mimochodem, může být prostor jako je web MVH vhodným pomocníkem pro osobní rozvoj, co dělat, aby se z něj spíše nestala základna pro ty, kteří o rozvoji pouze čtou, ale už „nemakají“?
To je právě můj cíl. Upřímně – poslední dobou mi skutečně přišlo, že je web hodně základnou pro „ryzí čtenáře“. Ne vždy to tak samozřejmě je. Proto bych rád přišel se změnou – nabídkou obsahu, který skutečně povede čtenáře k osobnímu rozvoji a tu cestu jim usnadní.
Pánové, díky za druhou část rozhovoru. Lukáši, Tobě ještě jednou díky za odvedenou práci za to kam si MVH dotáhnul a Dane, přeju Ti ať Ti MVH dělá jen radost (a nám taky). Po nastínění vize a cílů se já osobně moc těším na další vývoj MVH. Hezký večer.
Milane, moc děkujeme a zamakáme na tom!
Chápu, že je doba zkracování a dlouhé články nikdo nečte, ale pokud má být dnešní článek o airmailu ukázkou nového formátu, tak to nemá MVH ani cenu číst. Tři odstavce, dva obrázky a reklamního textu skoro víc než obsahu? To už je skoro jako na živě. Já osobně raději delší články, které jdou do hloubky než článek typu – je tu nová emailová aplikace, stojí pět euro, složitě se konfiguruje, vypadá pěkně a je integrovaná s evernote a todoistem :)