Připoj se ke komunitě!

Občas ti pošleme tipy pro produktivnější práci, odkazy na zajímavé knihy nebo akce. Psát ti však budeme jen jednou za čas a pouze tehdy, budeme-li mít skutečně co říct.

Odeslat


Základna osobního růstu

Osobní růst 2015: spojte se s těmi, kteří rostou

By on 9. 3. 2015 in Témata with Žádný komentář
Lukáš Gregor

Lukáš Gregor

LUKÁŠ GREGOR | Bloger, pedagog a autor šesti knih. Má rád, když může vychutnávat přítomný okamžik, baví ho být, baví ho také školit (nejen) GTD.
Lukáš Gregor

Poslední články od Lukáš Gregor (Všechny články)

Neupozornit na událost, která se již kvapem blíží, vzhledem ke skutečnosti, že za ní stojí mimo jiné týmy  nakladatelství Jan Melvil Publishing a GrowJOB Institute a že ve svém názvu nese Osobní růst, by bylo rozhodně chybou. Namísto obecných informací jsme položili pět otázek Tomáši Baránkovi, jednomu z hlavních organizátorů konference Osobní růst 2015.

Každou konferenci vždy zastřešuje nějaké téma, a v tomto případě je to docela široce rozkročený pojem. Najdeme nějaké předivo, které jednotlivé výstupy řečníků spojuje?

Konference ve skutečnosti nese plný název „Osobní růst 2015 – témata nejúspěšnějších rozvojových knih uvedená do praxe“ –  a v tom je výstižně shrnuto vše potřebné. Lidé, kteří na sobě pracují, si přijdou poslechnout, jak ten či onen přístup opravdu funguje v praxi. Budou moci doslova vytáhnout know-how z přednášejících, kteří mají dlouhodobé zkušenosti s reálným nasazením probíraného tématu v konkrétní oblasti sebezdokonalování. V mnoha případech si posluchač doplní souvislosti, potvrdí (či vyvrátí :) si své domněnky, nebo naopak knihu „dočte“; a tato výměna může být obousměrná. Naše skvělé přednášející podle mě spojuje erudice a touha odpovědět na otázky, které si čtenáři vybraných rozvojových knih obvykle kladou.

Témata se pojí s knihami, které vydalo v nedávné době nakladatelství Jan Melvil Publishing, anebo je teprve  vydá. Někomu by přišlo logičtější dát slovo přímo jejich autorům, v čem spatřuješ přednost strategie nechat o tématu dané knihy naopak hovořit jejího čtenáře?

Autora našeho největšího bestselleru Konec prokrastinace (přes 45000 prodaných knih!) tam ale přece máme: je jím Petr Ludwig, který bude mluvit o nejnovějších poznatcích z oblasti spokojenosti a pozitivního myšlení. Autoři dalších publikací jsou významné světové osobnosti, ba přímo celebrity, takže není tak jednoduché je na první ročník dostat, ale do budoucna s tím počítáme.

Když se dívám na témata, dokázal bych si o každém z nich představit když ne samostatnou konferenci, tak určitě celý dopolední/odpolední blok. Co lze od ani ne hodinové přednášky očekávat – je stejně jako „stopáž“ i jednotný směr či cíl řečníků?

Klíčem k výběru témat byla jednoduše úspěšnost knih v Čechách a na Slovensku. Vybrali jsme ty, o které je největší zájem, kde je šance na největší publikum a výměnu názorů (paleo, spokojenost, myšlení, prodej, self-marketing ap.). Přidali jsme však také dvě témata našimi knihami zatím úplně nepokrytá (poptávka po nich však roste a knihy vyjdou letos): tedy téma mindfulness a dlouhodobých partnerských vztahů. A těsně před konferencí vyjde kniha Příručka skečnoutingu, kterou představíme téma skečnoutingu v živém přenosu s výtvarníkem Radkem Petříkem; ten její překlad překresloval do češtiny.
Pokud jde o délku přednášek: řečníci se zaměří zejména na praktické či zajímavé věci, které čtenářům v dané oblasti obvykle unikají. Nepůjde o nějaké „shrnutí obsahu knihy“, ale spíše o konfrontaci s tím nejzajímavějším a neužitečnějším – očima přednášejícího.

Taka Tuko Photo

Kdo podle Tebe tvoří vhodnou cílovou skupinu? 

Na to už jsem vlastně odpověděl v první otázce. Nedíváme se na lidi kolem sebe jako „cílovou skupinu“. Naši čtenáři a posluchači… to jsme i my sami. Zájem o osobní a osobnostní růst jde napříč sociálními, ekonomickými, věkovými i kdovíjakými skupinami, a já jsem za to rád. Baví nás propojovat lidi kolem silných témat, která jim mohou nějak pomoci. Osobně vnímám seberozvoj dost pragmaticky, pravidlem jedné dobré myšlenky: když si člověk z knihy či přednášky odnese jednu jedinou myšlenku a začne ji v životě používat ke svému užitku, tak se mu to vyplatilo a my jsme odvedli dobrou práci.

Informace o konferenci vyšla na světlo nečekaně, dokonce relativně nedlouho před svým konáním. Co však nápad na její realizaci? Jaký popud za něj může? 

Ano, registraci jsme spustili o něco později, než jsme chtěli. Ale podle dosavadního počtu registrovaných to vypadá, že konferenci naplníme každým dnem, takže se prázdných židlí nebojím. A jak to vzniklo? Určitě znáš tu situaci, kdy ti nějaký kamarád nebo známý začne vyprávět o tom, jak si přečetl nějakou knížku a jak mu změnila život. Díváš se na něj a v prvním okamžiku nevěřícně kroutíš hlavou. On pokračuje… A pokud je dobrým vypravěčem, tak za chvíli zjistíš, že jsi vtažen do jeho příběhu a že se v tobě probudila touha dozvědět se o tématu víc. A právě na této zkušenosti jsme se loni na podzim u piva shodli s Petrem Ludwigem a došlo nám, že je zde prostor nechat takové pozorné čtenáře, praktiky a skvělé vypravěče (vše v jednom) promluvit veřejně. A protože my máme skvělé knihy a GrowJOB Institute má s pořádáním konferencí zkušenosti, nešlo odolat :) Těšíme se na vás!

Díky za odpovědi, já se těším taky, hodně :)

Lukáš Gregor

Název konference: Osobní růst 2015 – témata nejúspěšnějších rozvojových knih uvedená do praxe
Termín konání: 26. 3.
Místo: Městská knihovna v Praze
Program, web a registrace: www.osobnirust2015.cz

Štítky:

Připoj se ke komunitě Mít vše hotovo!

Stačí nám poslat tvou e-mailovou adresu. Občas ti pošleme tipy pro produktivnější práci, odkazy na zajímavé knihy nebo akce. Psát ti však budeme jen jednou za čas a pouze tehdy, budeme-li mít skutečně co říct.

Přidej komentář k příspěvku

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nahoru