Připoj se ke komunitě!

Občas ti pošleme tipy pro produktivnější práci, odkazy na zajímavé knihy nebo akce. Psát ti však budeme jen jednou za čas a pouze tehdy, budeme-li mít skutečně co říct.

Odeslat


Základna osobního růstu

Je prodávat lidské?

By on 16. 1. 2014 in Témata with Žádný komentář

„Všichni prodáváme. Nejen ti, kteří zvoní u dveří s katalogem v ruce a velkou taškou u nohou. Věci, vědomosti, svoje požadavky. Nabízíme svoje zboží výměnou za peníze, čas a pozornost ostatních.“ (Daniel Pink)

Daniela Pinka mám ráda už dlouho. Kdysi jsem při návštěvě Brna zahlédla v knihkupectví jeho knihu Úplně nová mysl. Jen jsem ji tak prolistovala a musela běžet. Ale dojem už ve mně zůstal. V Praze jsem tak dlouho sháněla knihu Něco s mozkem (ještě jsem neznala Evernote), až ji našla. Přečetla jsem si o zanedbávané pravé mozkové hemisféře, jak si ji hýčkat a podporovat i o propojení s tou levou. Při křtu v Neoluxoru jsem ji nechala podepsat tehdejším šéfem Microsoftu, který na knihu pěl ódy a říkal, že ji kupuje jako dárek svým přátelům podnikatelům a velvyslancům. Tak jsem ji já věnovala synkovi, aby měl dobré základy do života.

Není divu, že jsem se velmi těšila na nový titul Prodávat je lidské.
Chválím e-booky! Pro nás netrpělivé úžasné. Jedním klikem o půlnoci a šup, začnete číst. V případě Daniela Pinka nemůžete přestat.

Kniha je poučná, objevná a laskavá. A také vtipná. Přináší konkrétní postupy a návody, jak prezentovat svoje služby, sebe, svoje nápady. Když jsem před patnácti lety četla svoji první „rozvojovou“ knihu o šetření časem, byla v ní věta: „Nečtěte každý email, který dostanete, nekoukejte pořád na internet.“ To jsem si říkala: „Cože! Konečně mám svůj email, alespoň v práci připojení a je tam taková spousta vzrušujících novinek! Všechno budu číst! Ted už posun v čase nezaznamenáte. Rady Daniela Pinka jsou současné a dobře uplatnitelné tady a teď.

Velmi na knize oceňuji, že neučí jen prodávat, ať už slova nebo věci. Učí nás sounáležitosti, etice a způsobu života podle Stephena R. Coveyho Win-Win, kde není poražených a každý je vítěz. Učí nás problémy ne pouze řešit, ale také, když to situace vyžaduje, nejprve je vyhledat a navrhnout řešení.

Knihu mohu také zkusit představit podle šesti zásad, které nám doporučuje Daniel Pink.

1. zásada Jednoslovná prezentace – přináší disciplínu a jasnost myšlenek: Přínosná

2.  zásada Prezentace otázkou – když položím otázku, jste nuceni reagovat:  Myslíte, že byste mi mohli věnovat chvíli času, výměnou za mnoho užitečných informací?

3. zásada Prezentace ve verších – rýmy podporují plynulost zpracování:  Kdo si přečte Daniela Pinka, tomu se pak dobře spinká.

4. zásada Prezentace v předmětovém řádku v emailu – příjemce se rozhodne k přečtení celého e-mailu na základě dojmu o užitku či ze zvědavosti: 6 osvědčených způsobů, jak zlepšit svoje prezentační dovednosti zábavnou a neotřelou formou.

5. zásada Twitter – zhuštěná obchodní prezentace, jasnost: Po uplatnění zásad z knihy Daniela Pinka „Prodávat je lidské“ se zlepší vaše prezentační dovednosti, ale i vztahy s lidmi.

6. Pixarovská prezentace – dejte tomu příběh podle daných pravidel: Kdysi dávno jsem se narodila. Rostla a rostla a naučila se číst. Každý den jsem přečetla nějakou knihu a sama se chtěla stát spisovatelem nebo redaktorem. Jednoho dne jsem narazila na nakladatelství Melvil Publishing a jeho motivační knihy. Kvůli tomu jsem strávila spoustu času čtením a utratila mnoho peněz za knihy. Zatím poslední v řadě je kniha Daniela Pinka Prodávat je lidské. Je v ní tolik bezvadných věcí, že jsem se rozhodla (také poučena předcházejícími tituly), udělat si z téhle knihy čtenářské výpisky, jako za starých časů ve škole a pravidelně si je pročítat a připomínat. Výsledkem bylo, že se snažím psát články, které jsou pro mé milé čtenáře uchopitelné a nehrozí, že by byly TLDR (Too Long, Don‘t Read).

prodvatjelidske

Až nakonec jsem si připravila prezentaci sama na sebe a své znalosti a vize. Dostala jsem nové skvělé místo, které jsem si přála. Melvilové, prosím vydávejte takovéhle úžasné knihy dál a dál. Ať nikdy nezazvoní zvonec a pohádky není konec.

Chcete se dozvědět víc? Čtěte:

Prodávat je lidské – Daniel Pink, vydalo nakladatelství Melvil Publishing

 

P.S. Po pravidelné aplikaci zásad z této knihy bude svět lepší.

 

 

Blanka Neoralová

Štítky:

Připoj se ke komunitě Mít vše hotovo!

Stačí nám poslat tvou e-mailovou adresu. Občas ti pošleme tipy pro produktivnější práci, odkazy na zajímavé knihy nebo akce. Psát ti však budeme jen jednou za čas a pouze tehdy, budeme-li mít skutečně co říct.

Přidej komentář k příspěvku

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nahoru