Připoj se ke komunitě!

Občas ti pošleme tipy pro produktivnější práci, odkazy na zajímavé knihy nebo akce. Psát ti však budeme jen jednou za čas a pouze tehdy, budeme-li mít skutečně co říct.

Odeslat


Základna osobního růstu

Protáhněte si své tělo u počítače i tabletu, 1.díl

By on 26. 8. 2013 in Kondice with Počet komentářů: 3

Pavel Miksa

Šťastný manžel a otec dvojčat, autor článků a recenzí, minimalista se zájmem o osobní rozvoj, produktivitu, knihy, akční a hororové filmy a pohodovou hudbu.

Své články publikuje na osobním blogu a recenzím aplikací pro iOS se věnuje na stránkách superapple.cz

Sedavé zaměstnání má dnes velké množství lidí a některým to nestačí a sedí u počítače ještě doma ve svém volném čase. Tablety a mobilní zařízení přece jen zlepšily pohodlí konzumace obsahu a jeho tvorby tím, že se naše pozadí přesunulo ze židle do měkkého křesla. Přesto však způsob sezení s tabletem, kdy nohy jsou mírně pokrčeny v úrovni pasu a záda představují ohnutý luk, nejsou zrovna ideální polohou.

Přestože je všichni známe, není na škodu si je občas připomenout. Mluvím o cvicích, které můžete provádět nejen u svého pracovního stolu, ale i v sedě před počítačem. Nejedná se nějaké převratné pohyby či neznáme a krkolomné polohy. Představím vám pár velice jednoduchých cviků, které vám jistě pomohou protáhnout ztuhlou šíji, uvolnit zápěstí a rozhýbat záda.

Základem všeho je uvědomit si správný koordinovaný sed. Ten je specifikován protaženou krční páteří, uvolněnými rameny a vzpřímeným trupem. Kolena jsou mírně od sebe a chodidla položena pevně na podložce. Důležitým prvkem takového sedu je kvalitní kancelářská židle a případně dostatečná podložka pod chodidla, která v případě vyššího pracovního stolu zajistí dostatečnou oporu. Druhou variantou sedu je sed dynamický, při kterém dochází ke změnám polohy těla. Můžete kroužit pánví, naklánět trup do stran a stahovat i uvolňovat břišní i hýžďové svaly. Nohy zaměstnáte změnou tlaku do podložky. Správnému držení těla v sedě občas pomůže tzv. „šuplík“. Tlakem dvou prstů posunete bradu horizontálně dozadu.

01 02 03

Protahovací cviky začneme v sedě rozpažením s tím, že paže směřují mírně dolů a snažíme se je tlačit co nejvíce za sebe, prsty jsou roztažené. Předpažíme a propleteme prsty tak, že dlaně směřují od našeho těla a protáhneme ruce dopředu a také vzhůru. Následuje uklonění do strany s jednou rukou vzpřímenou se střídáním stran. Druha ruka volně spočívá a sedáku. Rotaci těla zajistíme tak, že vždy jednu ruku natáhneme za sebe s tím že druhá se opírá o stehno.

04 05 0607

 

Protažení horních končetin dokončíme cvikem na zápěstí. Dlaně přiložíme k sobě a střídavě je překlápíme na obě strany. V krajních polohách vydržíme tři až pět sekund. Vše zakončíme protřepáním paží volně svěšenými podél židle.

V dalším díle seriálu se podíváme na to, jak je možno protáhnout tělo ve stoje a jaké další uvolňovací cviky můžete praktikovat. Jsem přesvědčen, že znáte mnoho dalších zajímavých cviků, které pomohou zmírnit následky sedavého zaměstnání. Je-li tomu tak, neváhejte se s nimi svěřit v komentářích.

 

Pavel Miksa, článek byl psán pro web SuperApple.cz

Autorem ilustrací je: Státní zdravotní ústav, Praha

 

Sponzorem tohoto týdne je Marketing Festival

 

Štítky:

Připoj se ke komunitě Mít vše hotovo!

Stačí nám poslat tvou e-mailovou adresu. Občas ti pošleme tipy pro produktivnější práci, odkazy na zajímavé knihy nebo akce. Psát ti však budeme jen jednou za čas a pouze tehdy, budeme-li mít skutečně co říct.

Počet komentářů: 3

Trackback URL | RSS kanál s komentáři

Stránka, který odkazuje na tento příspěvek

  1. Protáhněte si své tělo u počítače i tabletu, 2.díl | Mít vše hotovo.cz | 9. 9. 2013
  1. Michal napsal:

    Pozdrav slunci cvičím já, člověka to donutí vstát, protáhne celé tělo a nabudí mysl ;)

Přidej komentář k příspěvku

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nahoru