Připoj se ke komunitě!

Občas ti pošleme tipy pro produktivnější práci, odkazy na zajímavé knihy nebo akce. Psát ti však budeme jen jednou za čas a pouze tehdy, budeme-li mít skutečně co říct.

Odeslat


Základna osobního růstu

Zábava není nepřítel práce

By on 17. 6. 2013 in Nástroje, Témata with Počet komentářů: 5
Robert Chudý

Robert Chudý

GTC (Getting Things Cleared) Brno pořádá jednou měsíčne srazy, jejichž cílem je pomoc s implementací GTD do praxe a sdílení zkušeností, problémů a objevených řešení s tím souvisejících. Informace o nejbližším GTC srazu najdete tady.
Robert Chudý

Poslední články od Robert Chudý (Všechny články)

Wunderlist je známá “to-do” aplikace, která neunikla ani pozornosti fanoušků GTD. Vydali jsme se proto do Berlína a zeptali se jeho tvůrců ze společnosti 6Wunderkinder na to, jak vnímají GTD a co uživatelům přináší nedávno představená nová verze jejich aplikace.

Wöhlertstraße

6Wunderkinder je mladý, inovativní softwarový start-up, který před téměř 3 lety založila v Berlíně skupina šesti přátel. 6Wunderkinder navrhuje a vyvíjí cloudově založené multiplatformní aplikace zaměřené na produktivitu. Jednou z nich je i populární Wunderlist. Ten aktuálně používají více než čtyři miliony lidí po celém světě. Je dostupný ve verzi pro iPhone, iPad, Mac, Android, Windows a ve webové verzi. Každý den pomáhá svým uživatelům mít vše hotovo. A to bez ohledu na to, jestli plánují zámořské dobrodružství, sdílí nákupní seznam s milovanou osobou nebo jen prostě chtějí mít přehled o svých každodenních úkolech.

02

Za 6Wunderkinder si s námi povídal marketingový ředitel Benedikt Lehnert. U 6Wunderkinder se věnuje nejen marketingu, ale řídí i týmy, které navrhují samotné aplikace. Benedikt je nadšený produktový designér, který většinu své kariéry zasvětil zviditelňování role designu v tvorbě celkové obchodní strategie firem. Věří, že posílením lidského rozměru technologie je možné vybudovat emocionální spojení mezi produktem a uživatelem. A díky tomu jsou potom firmy na trhu úspěšnější. O Benediktově práci v oblasti designu a budování značek vyšly příspěvky v několika knihách a jeho přínos byl oceněn na národní i mezinárodní úrovni. Jeho specifický pohled na design byl znát i v našem rozhovoru.

03

Co si myslíte o Allenovém GTD?

Myslím si, že GTD je skvělá metoda pro určité skupiny lidí, kterým pomáhá být víc produktivní. Zároveň ale metody jako GTD nikdy nefungují pro úplně každého. GTD obsahuje mnoho věcí, které jsou v podstatě zbytečné pro normální lidi, kteří chtějí mít pořádek a sledovat svoje každodenní úkoly.

Zajímavé je, proč tužka a papír funguje tak dobře a proč tyhle nástroje stále preferuje většina lidí. Tužka a papír jsou prostě jednoduché a odměňují toho, kdo je používá. Když už se nedokážu motivovat k tomu, abych si věci zapsal, tak se ani nenamotivuji vyzkoušet metodu jako je GTD. Nebo u ní nezůstanu. Takže GTD může být dobré pro lidi, kteří jsou dostatečně disciplinovaní. Ale problém, který se u 6Wunderkinder s aplikací Wunderlist snažíme vyřešit, začíná už mnohem dřív.

Mělo GTD vliv na vaši práci na Wunderlistu?

Když jsme začali s Wunderlistem, sebrali jsme si z GTD – nebo z produktů inspirovaných GTD – jednu zajímavou myšlenku – inbox. Chtěli jsme, aby bylo pro uživatele extrémně jednoduché zapsat si věci, na které myslí. Nebo které potřebují udělat, aniž by si musel předem definovat nějaký zvláštní seznam. Až do dnešní doby je právě toto klíčová funkce pro velké množství zákazníků Wunderlistu.

04

Wunderlist je dobře známý pro svůj nádherný vizuální design a pro svou jednoduchost. Jaký je podle vás přínos vizuálního designu pro time-managementovou aplikaci?

Jednoduše řečeno – věříme, že zábava není nepřítel práce. Tím, že děláme naše produkty zábavné a snadno použitelné, mají lidé chuť je víc používat. Produktivita je celá o cyklu motivace – akce – odměna. Čím vetší odměnou je pro nás nějaká zkušenost (bez ohledu na to, jestli vizuálně, emočně nebo obojí), tím větší je pravděpodobnost, že ji zopakujeme. Totéž obecně platí i pro vytváření návyků. Čím jsou akce jednodušší a čím větší odměnu pro nás představují, tím je pravděpodobnější, že si z nich vytvoříme návyk. Existují vědecké důkazy o tom, že krása má podvědomý vliv na pozitivní hodnocení produktu. Ale není to jen o kráse. Je to také o tvorbě jedinečného charakteru a povahy našeho produktu, které nám pomáhají posílit emocionální vztah mezi produktem a zákazníkem.

05

Jak dosahujete toho, aby byl Wunderlist tak jednoduchý, jak je to jen možné, ale ne přespříliš jednoduchý?

Za prvé – neexistuje nic jako „přílišné zjednodušení”. Zjednodušování neznamená dát všechno pryč. Zjednodušování znamená ponořit se do problému, pochopit jeho podstatu a na tomto pochopení dál stavět. Když začínáme pracovat na nové funkcionalitě, snažíme se skutečně pochopit potřeby našich zákazníků. A protože sami každý den náš produkt používáme, sami také i vnímáme většinu těchto potřeb. Poté, co potřebu popíšeme, začneme vytvářet návrhy designu a interakcí s cílem najít co nejjednodušší a nejlidštější řešení. Od naší komunity uživatelů také dostáváme skvělou zpětnou vazbu, která nám pomáhá porozumět, co jim v současnosti nevyhovuje. Nebo kde by rádi uvítali další funkce.

06

Nedávno jste vypustili druhou verzi vaší aplikace Wunderlist. Jak se liší od té předešlé?

Naším hlavním cílem pro Wunderlist 2 bylo posunout dojem z původního Wunderlistu na vyšší úroveň, a to jak na úrovni technologické, tak i uživatelské. Rostli jsme velmi rychle a začali jsme narážet na některé limity naší staré technologie. Proto jsme investovali čas a přepsali od samého začátku celou aplikaci. Chtěli jsme, aby vše bylo rychlejší, spolehlivější a robustnější. Vyvinuli jsme nový “backend” a synchronizační architekturu, stejně jako nové klienty pro všechny hlavní platformy. A pro náš produkt jsme vytvořili zbrusu nový design.

Hodně času jsme strávili zjišťováním, co dělá Wunderlist Wunderlistem. Díky tomu jsme přišli s kompletně novým uživatelským prostředím, které ale stále působí povědomě. Přidali jsme některé nové prvky, jako je třeba “Detailní pohled”, které nám pomáhají přidávat nové funkce, aniž by však bylo uživatelské rozhraní složitější. Wunderlist 2 přišel s řadou nových funkcí, které si blíže můžete prohlédnout na našich webových stránkách.

07

Také jste vypustili placenou verzi Wunderlist Pro. Jaké jsou přidané funkce Pro verze a kdo je nejvíce využije?

Wunderlist Pro je zaměřený na zvyšování produktivity týmů a pomáhá jim organizovat úkoly u malých i u velkých projektů. V minulých dvou letech jsme viděli miliony lidí, kteří používali Wunderlist pro své osobní úkoly. Čím dál více lidí začalo Wunderlist používat také v kanceláři. Funkce “Přirazení” ve Wunderlistu Pro umožňuje lidem delegovat úkoly na další členy týmu a zároveň sledovat jejich stav. V blízké budoucnosti se chystáme přidat další funkce pro týmovou spolupráci, jako je například možnost přidávat k úkolům soubory.

08

V čem se Wunderlist odlišuje od davu ostatních task-managementových aplikací?

Jak jsem říkal na začátku, nejdůležitějším rysem Wunderlistu je náš velmi lidský přístup, kterým přistupujeme k produktivitě. Naši uživatelé na Wunderlistu milují jeho uživatelskou jednoduchost spolu se schopností používat Wunderlist, kdekoliv budete – díky cloudové synchronizaci a multiplatformním klientům. Nakonec můžete používat Wunderlist na cokoliv, co budete chtít nebo potřebovat udělat. Nezáleží, jestli to bude něco do školy, na univerzitu, při nákupu potravin, cestování, kancelářské práci, týmové práci ve firmách nebo když si jen budete chtít vést seznam oblíbených filmů a knih. Wunderlist je tu pro to, aby vám pomohl mít vše hotovo.

 

A otázka na konec. Myslíte si, že je Wunderlist ten správný nástroj pro GTD?

Odkážu na předchozí odpověď. Myslím, že Wunderlist je možné použít pro skutečně efektivní GTD. Vše důležité v něm už je. Teď jsme dokonce přidali do webové verze naší aplikace možnost používat štítky a v budoucnu tuto funkci přineseme i na ostatní platformy.

09

SOUTĚŽ:

My jenom dodáme, že jeden z vás si může Wunderlist Pro otestovat na vlastní kůži. První čtenář, který si o to řekne v diskuzi pod tímto článkem, získá od 6wunderkinder možnost otestovat si placenou verzi Wunderlistu na jeden měsíc zdarma. (Prosím, zkontrolujte si emailovou adresu, kterou uvádíte při vašich příspěvcích do diskuze. Kupon vám na tento e-mail zašleme.) Další čtenář může získat cenu v průběhu příštího týdne na facebookových stránkách GTC Brno a o týden později na sociálních sítích Mítvšehotovo.cz.

 

AUTOŘI:

Otázky za GTC Brno pokládal Robert Chudý ze společnosti seerce. Text přeložil Dominik Šmuhař. Za korekce děkujeme Lukáši Bajerovi.

FOTOGRAFIE:

6wunderkinder a Robert Chudý

Štítky: ,

Připoj se ke komunitě Mít vše hotovo!

Stačí nám poslat tvou e-mailovou adresu. Občas ti pošleme tipy pro produktivnější práci, odkazy na zajímavé knihy nebo akce. Psát ti však budeme jen jednou za čas a pouze tehdy, budeme-li mít skutečně co říct.

Počet komentářů: 5

Trackback URL | RSS kanál s komentáři

  1. Daniel Buchweizen napsal:

    Dobrý den, chválím pěkný článek a zároveň žádám o možnost testování Pro verze zdarma, děkuji :)

  2. Kandy Talbot napsal:

    Dam moznost dalsiemu – mne by mala stacit free verzia, tak skusim. :) Ja fungujem na Evernote. Po pridani reminders je znovu o kus pouzitelnejsi. :) Vdaka za tip.

  3. Daniel Buchweizen napsal:

    Opět dobrý den, na mojí předchozí žádost prosím neberte ohled, nechte Pro někomu jinému, taktéž mi wunderlist stačí ve free verzi, pro firemní využití jej nemám a ani to neplánuji, děkuji :)

  4. Martin Venglář napsal:

    Dobrý den, skvělý článek a poprosil bych o pro verzi Wunderlistu, neboť jej často využívám…

  5. Robert Chudý Robert Chudý napsal:

    Prajem prijemny vecer,
    som velmi rad, ze sa vam clanok paci! Kupon sme zaslali panovi Venglarovi. Iba zopakujem, ze dalsi zaujemcovia budu mat prilezitost ziskat pristup k Wunderlist Pro v priebehu nasledujucich tyzdnov na facebooku GTC a socialnych sietach Mitvsehotovo.

    Zaroven panovi Buchweizenovi dakujem za jeho rytierske gesto! Vazim si ludi, ktory dokazu na svoj ukor urobit radost niekomu inemu. Este raz dakujem.

    Uzite si den.
    RC

Přidej komentář k příspěvku

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nahoru