Připoj se ke komunitě!

Občas ti pošleme tipy pro produktivnější práci, odkazy na zajímavé knihy nebo akce. Psát ti však budeme jen jednou za čas a pouze tehdy, budeme-li mít skutečně co říct.

Odeslat


Základna osobního růstu

Proč je kancelář nejhorší místo pro práci

By on 24. 1. 2013 in Vztahy with komentářů 7
Libor Kriz

Libor Kriz

Managing Director - JiMaRa s. r. o.
LIBOR KŘÍŽ | Pracuje v rodinné firmě JiMaRa. Je pionýrem v oblasti osobní produktivity, konzumentem dobré muziky a chytrých knih.
Libor Kriz

Poslední články od Libor Kriz (Všechny články)

Poznámka předem: Přečtěte si krátký text níže, zamyslete se nad ním a pokud souhlasíte, konejte. Jste-li bez šéfa, zařiďte se podle toho. Máte-li šéfa, dejte mu to přečíst, nechejte ho zhlédnout video z TED. České titulky jsou připraveny.

Moderní kancelář se stala fabrikou na vyrušování. Dokončit práci „v práci“ prostě není možné. Když lidé chodí pracovat do kanceláře, dělí svůj pracovní den na sérii pracovních momentů. Jako by byly vstupní dveře mixérem času, který rozdrtí vše na malé kousky. Pokud jste v kanceláři, můžete být rádi, že najdete 30 minut jen pro sebe. Obvykle, když se do kanceláře dostavíte, objeví se tu schůzka, tu telefonický (konferenční) hovor, někdo na vás přes stůl zahuláká, resp. váš šéf se prostě přijde podívat a zjistit, co vlastně děláte.

Tato vyrušení rozdělují váš pracovní den na menší a menší kousky. Patnáct minut tady, třicet minut tam, dalších patnáct minut před obědem, pak odpolední setkání apod. Kdy tedy vlastně máte práci udělat, když na ni nemáte čas?

Lidé – speciálně kreativní lidé – potřebují delší nepřetrhávané časové úseky proto, aby s věcmi pohnuli. Patnáct minut není dost. Třicet minut není dost. A ani hodina není dost.

Přepis videa naleznete zde.

 

Štítky:

Připoj se ke komunitě Mít vše hotovo!

Stačí nám poslat tvou e-mailovou adresu. Občas ti pošleme tipy pro produktivnější práci, odkazy na zajímavé knihy nebo akce. Psát ti však budeme jen jednou za čas a pouze tehdy, budeme-li mít skutečně co říct.

komentářů 7

Trackback URL | RSS kanál s komentáři

  1. Daniel Gamrot napsal:

    Tohle video mám rád – stejně jako Restart nebo celou filozofii 37signals.

  2. Libor Kriz Libor Kriz napsal:

    Danieli, nechceš sem, popřípadě na můj blog http://blog.liborkriz.com nasdílet URL tebou zmiňovaných videí? Díky…

  3. Daniel Gamrot napsal:

    To nejsou videa – Restart (v originále Rework) je kniha. 37signals společnost (http://37signals.com/)

  4. Libor Kriz napsal:

    Díky za osvětu :) Každopádně z tvého prvního příspěvku mi vyplynulo, že máš v zásobě nějaká další TED vystoupení.

    Teď už si rozumíme.

  5. Jan Kadlec napsal:

    „Přepis videa“, který uvádíte pod videem, není přepis Talku z TEDu. Jedná se o přepis rozhovoru, který Jason Fried na podobné téma poskytl jindy a jinde.

    Přepis uvedeného videa je k dispozici přímo na webu TED: http://www.ted.com/talks/jason_fried_why_work_doesn_t_happen_at_work.html v možnostech pod videem. Krom angličtiny je z titulků připravena i transkripce do češtiny. Transkript je klikací, každá věta vede k příslušné pasáži ve videu.

  6. Peter napsal:

    Inšpiratívne video. K väčšine postrehov som súhlasne pritakával. Až na odporučenie ignorovania porád. Predsa len, niektoré z nich dokážu prácu významne posunúť a v konečnom dôsledku sa ušetrí množstvo času.

  7. Petr Sobala napsal:

    Mě se naopak v kanceláři pracuje dobře. Respektive lépe než doma, kde začnu dělat cokoliv jiného, krom práce. To pak nemám problém každý den vysávat, péct buchty atd. V kanceláři (máme společnou v 8 lidech, rozdělenou přepážkou na 5 a 3 lidi) se dokáži více soustředit a nemám tolik činností, které odpoutávají mou pozornost. (Čtení článků jako je tento je vyjímka.) A video si pustím večer.

Přidej komentář k příspěvku

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nahoru