Připoj se ke komunitě!

Občas ti pošleme tipy pro produktivnější práci, odkazy na zajímavé knihy nebo akce. Psát ti však budeme jen jednou za čas a pouze tehdy, budeme-li mít skutečně co říct.

Odeslat


Základna osobního růstu

Co si takhle zmapovat věci, které máte dělat

By on 14. 1. 2013 in Rozvoj with Počet komentářů: 9
admin
admin

Poslední články od admin (Všechny články)

Sobota, mám hravou náladu a tak jsem přemýšlel nad tím, jak se rozhodnout, v jakém pořadí máme provádět úkoly, které se na nás hrnou. Jestliže máme hromadu úkolů, které dělat musíme, máme nebo chceme, jak jim stanovit prioritu?

Uvědomuju si, že priority nemám moc rád. Docela se přikláním k názoru, který jsem četl dnes ráno na internetu. Byl zhruba v tom smyslu, že když nevíme, co máme dělat, tak si prostě máme zvolit náhodně a neřešit to. Dává mi to určitý smysl. Jestliže mi hrozí nějaký úkol, jediné, co bych asi měl řešit je: udělat/neudělat. Pokud zvolím udělat, pak by asi mohlo být jedno kdy udělat.

Pokud mám hromadu úkolů, o kterých už vím, že je chci udělat a čas na jejich realizaci je X, a pokud rozhodování o prioritách a pořadí zabere Y času, pak celkový čas, který spotřebuji je X+Y. Y hodin žongluji s prioritami a X hodin opravdu makám. Z toho by se dalo odvodit, že když priority nebudu řešit, tak spotřebuji jen X hodin. Takže, X < X+Y !

Jak se mi to jeví, tak je třeba odpovědět na otázku, jestli kecání o prioritách, které mě okrade o Y hodin, povede k natolik lepšímu pořadí realizace, že to nějak zlepší můj život. No, já nevím. Vy víte, jestli ano? Poskytne jakákoliv sofistikovaná metoda organizování priorit výhodu oproti tomu, když se podívám a intuitivně hrábnu po čemkoliv, co mi přijde dostatečně důležité?

I když jsem napsal, co jsem napsal, udělám teď asi něco, co možná nečekáte. Nabídnu vám nástroj, který jsem si dnes vymyslel. List papíru, který můžete použít pro utřídění činností, co děláte nebo úkolů, které vás čekají.

Nakládejte s tím dle svého uvážení:

Priority činností a úkolů (PDF soubor)

Pokud to není zcela zřejmé, tak každou činnost (úkol) napíšete do správného pole podle toho, jestli vám ta činnost a) dobře jde nebo ji neumíte, b) přinese (finanční) odměnu, c) přijde zábavná a nebo totálně nezajímavá a nudná.

 

Tomáš Bleša, blog

Štítky:

Připoj se ke komunitě Mít vše hotovo!

Stačí nám poslat tvou e-mailovou adresu. Občas ti pošleme tipy pro produktivnější práci, odkazy na zajímavé knihy nebo akce. Psát ti však budeme jen jednou za čas a pouze tehdy, budeme-li mít skutečně co říct.

Počet komentářů: 9

Trackback URL | RSS kanál s komentáři

  1. Jirka napsal:

    To je dobrý! Dnes jsem chtěl začít „něčím“, kym bych si ty úkoly konečně začal psát nějak systematicky.
    Jestli tohle je to pravý, to ještě nevím, ale tiskárna už pracuje, tak uvidíme co praxe.
    dík

  2. David napsal:

    Pěkné, inu skutečně moc pěkné. Vyzkouším. Takový systém se mi líbí, žádné trávení nedělních večerů u priorit. Pěkně rychle na papír. Nádhera.

  3. Daniel Gamrot napsal:

    Je krátká pochvala, Tomáši. V jednoduchosti a rychlosti je síla a tento nápad se mi moc líbí.

  4. Jiří Malina napsal:

    Zdravím,
    nápad to není k zahození, ale myslím, že chce ještě propracovat. V mém případě plného kalendáře bych dělal sice prioritně věci ve kterých jsem dobrý a dávají mi co největší zisk, dokonce bych se i bavil, nicméně přesně ty aktivity které nám přijdou nudné/povinné jsou ve většině případů ty nejdůležitější a ke konci dne už člověk nenachází tolik energie se vrtnout i do složitějších věcí na které jsme poleno a nepřináší nám radost. Aspoň má vůle funguje tak, že musím začít těmi nejsložitějšími a nejotravnějšími věcmi na začátku dne jinak lehce přecházejí do todo dalšího dne.

  5. Michaela Hrušková napsal:

    Nápad je to opravdu skvělý, jenom nevím, jestli by mi pomohlo nechat si ty úplně nejhorší úkoly až na závěr. Bojím se, že bych se zasekla u bodu 5 a dál bych se už nedostala. Ale to už je můj problém. :) Každopádně se mi to moc líbí.

  6. Carlosini napsal:

    Přes jaký program jste vytvořil to PDFko?

  7. Tomáš Bleša napsal:

    @Carlosini Dělal jsem to na Macu a ten umí generovat PDF z jakéhokoliv programu přes tisk. Kreslil jsem to v OmniGraffle, tuším.

    Ta políčka se dají očíslovat i trochu jinak. Je to trošku na citovku, jak budete vnímat správné pořadí.

  8. Carlosini napsal:

    Aha, díky moc.

  9. Karel Holub napsal:

    na projektech se dají priority stanovit například podle Kanova pravidla a v plánování osobních aktivit to může fungovat úplně stejně. stručně popsáno třeba tady http://wp.me/p1Rj7t-10

Přidej komentář k příspěvku

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nahoru