Jmenuji se Poosh, Poosh.cz
Poslední články od Lukáš Gregor (Všechny články)
- Znovuzrozený Droptask - 12. 9. 2016
- O (ne)využití chytrých hodinek - 4. 4. 2016
- Gymglish – online výuka angličtiny - 3. 3. 2016
Nový operační systém společnosti Apple, Mountain Lion, ušel další kroky ke vzájemnému sbližování s platformou iOS. Jednou z novinek se stalo oznamovací centrum, které – jak ukázal i český vývojář Martin Doubek – lze mnoha způsoby využít. Řeč nyní je o službě Poosh.cz.
Poosh stojí sice teprve na začátku své cesty, už nyní však představuje užitečný nástroj pro provozovatele webových stránek, stejně jako pro čtenáře. Dá se říci, že kombinuje vlastnosti RSS čtečky s kanálem ne nepodobným sociální síti Twitter. V praxi to pak vypadá tak, že se může bloger rozhodnout upozornit na některý ze svých textů a poslat oznámení lidem, kteří mají Poosh aktivované.
Na rozdíl od tradičního RSS odběru, oznámení může být mnohem aktuálnější – kolikrát se totiž do RSS čtečky v průběhu dne díváte? Kliknutím na bublinu se dostanete rovnou na určenou stránku, pokud máte Safari v době odeslání zprávy neaktivní, najdete ji v Oznamovacím centru systému Mountain Lion. Takže vám nic neunikne. A oproti RSS odběru, lze distribuovat i starší texty.
Pro provozovatele spočívá přednost Poosh také v jednoduchém sledování statistik – kolik lidí oznámení vidělo a kolik z nich si na bublinu i kleplo.
Martin Doubek vytvořil službu, která má obrovský potenciál. Že na ní průběžně pracuje, dosvědčuje i nedávná aktualizace, která umožnila odběratelům nastavit pouze ty weby, které je zajímají. Doposud ve službě funguje šestice portálů, až na výjimku nakladatelství Jan Melvil Publishing a náš web všechny cílí na uživatele „jablečných produktů“. A právě oni mohou Poosh používat. Potřebují k tomu nejaktuálnější operační systém Mountain Lion a také Safari 6.
Pokud tedy patříte mezi ně, neváhejte a nastavte si Melvila a nás, nebojte, nebudeme vás zahlcovat – dobře víme, že s notifikacemi se musí opatrně :)
Návod, jak Poosh zprovoznit – zde
;
Bezpečně a vždy online se sytémem Evidio.
;
;
;
Díky za článek, určitě Poosh vyzkouším.
Kolikrát se v průběhu dne do RSS čtečky dívám? 1x a to ve chvíli, kterou si zvolím – po zbytek dne nechci aby na mne vyskakovali zbytečné notifikace. Nepracuji na burze aby nepatrné zpoždění zpráv bylo pro mne důležité a je mi srdečně jedno, zda si novinky od Melvila přečtu s denním zpožděním. Jistě to myslíte dobře, ale další „rozptylovátko“ je pro mne zbytečné…
Nic proti kamarádské propagaci nějakého produktu, ale zrovna služba, která na mě vyskakuje a dožaduje se mé pozornosti pokaždé, když se někde na webu objeví nový článek, mi na server Mít vše hotovo nesedí. Kolikrát jsem zde četl návody o tom, jak se nenechat rozptylovat mailem, jak si zvolit jeden nebo dva časy během dne, kdy email vyřizuji a po zbytek dne vypínám? A teď je mi jako novinka s velkým potenciálem doporučena služba, která mě neustále rozptyluje zprávami, které jsou naprosto nepodstatné a vůbec nic se nestane, když si je přečtu večer, zítra nebo za týden? Ne díky. Výhoda RSS je právě v tom, že nemusím proud informací neustále sledovat – nic mi neuteče, když se ke čtečce vrátím, až budu moci/chtít.
Nemíním to jako kritiku služby samotné. Ale prezentovat ji zrovna zde jako nástroj pro zvýšení produktivity, mi opravdu nesedí. (A vím, že to takto doslovně v článku nepadlo, ale tak mi to celé zní.)
Máte pravdu, jako nástroj pro zvýšení produktivity jsme službu Poosh.cz nedoporučovali. Pokud mluvím za sebe (Lukáš), mám notifikace – kompletně všechny, na počítači i na mobilních zařízeních – vypnuté. Na službě se mi však líbí nápad, provedení (ano, i to, že vzešel z našich luhů a hájů) a výhoda oproti RSS pro šíření aktuálních zpráv či textů naopak starších, které se do RSS nedostávají.
Ta distribuce starších textů mi jako výhoda opravdu nepřipadá. Problém služby (pro mě osobně) vidím v tom, že o tom, co se mi předkládá, nerozhoduji já, ale kdosi cizí. Někdo někde rozhodne, že tato (třeba i stará) zpráva je hodna mé pozornosti a pleskne mi ji na monitor :)
Jak už jsem psal – nemíním to jako kritiku služby. Dokonce ani jako kritiku článku. Spíš jen jako (dle mého názoru) minutí cílové skupiny.
Mezi cílovou skupinu patří i ti, kteří obsah potřebují šířit/propagovat – věřte, že mezi jejich čtenáři se nenacházejí jen lidé s vypnutými notifikacemi.
Šíření / odkazováni na texty z archivu mně osobně přijde jako dobré.
A protože to tu nezaznělo – Oznamovací centrum Mountain Liona nemusí nutně fungovat tak, že na vás něco vyskakuje, můžete to mít nastavené tak, že se ve chvíli potřeby/zájmu/pauzy zkrátka podíváte do „lišty“ Oznamovacího centra a tam ty zprávy najdete.