Připoj se ke komunitě!

Občas ti pošleme tipy pro produktivnější práci, odkazy na zajímavé knihy nebo akce. Psát ti však budeme jen jednou za čas a pouze tehdy, budeme-li mít skutečně co říct.

Odeslat


Základna osobního růstu

Návod na zdraví, který tady ještě nebyl

By on 27. 1. 2012 in Kondice with Počet komentářů: 3

Mám rád knížky, ve kterých se autor považuje spíše za vašeho kamaráda než zlostného inkvizitora. Hodně vtipkuje, přidá něco ze svého života a podloží to dobře míněnými radami a fakty. Do této škatulky mohu řadit i Čtyřhodinové tělo.

„Ženám, které nemasturbují, doporučuje Nina začít po malých dávkách, večer pět minut, než půjdou spát, nebo ihned po probuzení a přitom ať naslouchají svému vnitřnímu hlasu…“

nebo

„Pocházím z rodiny, kde muži měli jen malé svaly. Jedinou vyjímkou je výrazně zaoblený zadek na straně mé matky. To není špatná věc, pokud jste brazilská žena…“

a do třetice:

„Sex je jedním z devíti důvodů k renkarnaci. Ostatních osm není důležitých – George Burns.“

Ano, tolik pouhé tři krátké citáty z knihy Tima Ferrisse – Čtyřhodinové tělo.

Ferriss je jedním z nás

Mám rád knížky, ve kterých se autor považuje spíše za vašeho kamaráda než zlostného inkvizitora. Hodně vtipkuje, přidá něco ze svého života a podloží to dobře míněnými radami a fakty. Do této škatulky mohu řadit i Čtyřhodinové tělo.

Těsně před otevřením této knihy jsem četl jinou, také věnovanou tělu a zdravé výživě – „Jste to co jíte“ od Dr. Gillian McKeithové (jak někde vidím u jména titul, hned jsem ostražitější!) Ani jsem ji nedočetl. Autorka tam dala maximální prostor svým káravým proslovům nad tím, co děláme špatně a jak na tom budeme špatně, když ji nebudeme na slovo poslouchat.

Víte, přijde mi, že ženy v mnoha oborech nejsou schopny trochy té nadsázky a velkorysosti jako muži. Porovnejte úvodní slova obou knih: Dochtorka McKeithová: „Někteří lidé mě líčí jako zatvrzelou bezcitnou výživářku, posedlou přírodním jídlem a zdravou stravou…“ a úvod Tima: „Nejsem žádný expert. Jsem jen průvodce a výzkumník. Pokud v této knize najdete něco úžasného, je to díky skvělým mozkům, které mi pomáhaly…“

„Áno, to je ono,“ ulevilo se mi a zajel jsem až po krk do horké vody v naší obrovské vaně. Miluju čtení ve vaně. Vždy ráno od pěti do šesti, to je moje doba. Všichni spí, zatímco já už nemůžu spát, a tak uvařím horkou kávu, napustím vanu, vezmu zápisník Moleskine na poznámky s mým oblíbeným inkoustovým perem a trávím čas klidu čtením.

Tělo jako objekt zájmu

Čtyřhodinové tělo Tima Ferrisse je osvěžujícím čtením, u kterého si oddechnete, pobavíte a dozvíte se důležité informace – jak lehkou, tak ve zvýrazněných částech knihy i bezmála vědeckou, formou podloženou hromadou čísel.

Vzhledem k tomu, že pojem „tělo“ je i v titulu knihy, jde opravdu o vylepšení vašeho těla takříkajíc komplexně. Dozvíte se, jak se vůbec odhodlat začít hubnout (tzv. Okamžik haradžuku). Jak jít na úbytek tuku pomocí nízkosacharidové diety a jak si naopak pomoci v nabírání svalstva. Navíc nám Tim poradí jak na patnáctiminutový ženský orgasmus, jak na dokonalý spánek, jak déle zadržet dech a nebo jak za pár týdnů uběhnout maraton.

Je fascinující, že chudák IT geek jako já a určitě i někteří z vás, uvázaní k celodennímu vysedávání před zářícími monitory a šoupající krabičkou s lejzrovým červeným podvozkem po stole, nejsme najednou uhnaní mučedníci, kterým Dr. McKeithová zakáže úplně všechno a schovívavě nám dovolí akorát přežvykovat fazole a salát. Od Tima se jednak dozvíte, jak zdravě jíst, abyste ubývali na objemu tuku, zlepšoval se vám zdravotní stav a zároveň nabírali svalovou tkáň. A navíc vám dovolí (skoro rovnou nakáže) jednou týdně zhřešit! Ano, můžeme se nafutrovat oblíbeným jídlem co hrdlo ráčí!

Navíc vás nenutí cvičit do úmoru těla. Laboruje s tzv. Minimální Účinnou Dávkou – tedy nejmenší dávka, která bude mít požadovaný výsledek. It’s amazing, tomu rozumím!

Do podrobna, doslova na vlastním těle, se nimrá v řízení glukózy a inzulínu, používá k tomu různé glukometry a přesně poradí jaká jídla a kdy jíst, čemu se vyhnout. Poradí jak na nízkosacharidovou dietu, jak předejít nárůstu tuku když se „odvážete“. Sakra to je ono! Nejsme stroje, občas holt ujedeme, nic se neděje a nějak bude! To je řeč!

Velká část knihy je věnována i posilování. S podrobnými rozpisy. Stejně tak i běhu – to když hodláte za dvanáct týdnů natrénovat na maraton.

Tu část s patnáctiminutovým orgasmem beru jako vtip. A víte co? Podle ohlasů od žen na toto téma v legraci nadneseném, věřím, že u nich budeme mít úspěch a určitě nalezneme odbornou dobrovolnici svolnou podstoupit test…

Abych to shrnul

Kniha Čtyřhodinové tělo se snaží změnu stravovacích a pohybových návyků prezentovat jako přijemnou radostnou  povznášející záležitost. Čímž se tyto aktivity opravdu mohu stát! Změna totiž nikdy nebude účinná, pokud nepůjde zevnitř, z vás. Vy musíte chtít. Vás to musí bavit. Vy se musíte chtít změnit. A strašením toho nikdo mnoho nedokáže.

Já se z kraje tohoto roku vyfotil mobilem jen tak ve spodním prádle (a dobře tu fotku schoval) a začal cvičit. A začal jinak jíst. Chci vidět změnu, až se výročím před letními prázdninami.

A že svou postavu máme v genech? Ale co mi to vykládáte. To je jen rodinná systemika! Utečte z návyků, které vás učili vaši rodiče a řiďte se vlastním rozumem a čtěte u toho rozumné knihy jako je třeba tato.

Já taky bojuji. Mí rodiče jsou velmi roztrpčeni, že najednou při návštěvě nechci žádné jídlo, sladkosti ani pivo. Vím, oni to berou jako vyjádření lásky. To že mě pohostí. Ale sestup ze 117,4, na 114,5 za 14 dní mluví za své.

Čerpejte z knih, inspirujte se a za dobře míněnými zkušenostmi se někdy zastavte za mnou na www.gtdvpraxi.cz. O čem píšu, to zkouším před sepsáním článků sám na sobě.

Mirek Pakr

Štítky:

Připoj se ke komunitě Mít vše hotovo!

Stačí nám poslat tvou e-mailovou adresu. Občas ti pošleme tipy pro produktivnější práci, odkazy na zajímavé knihy nebo akce. Psát ti však budeme jen jednou za čas a pouze tehdy, budeme-li mít skutečně co říct.

Počet komentářů: 3

Trackback URL | RSS kanál s komentáři

  1. MaK. napsal:

    Knihu 4-hb doporučuju! Jsem na 22. dni SCD a funguje to. Dokonce jsem k sobě strhnul dalších 10 dietkářů :-) Více na webu výše.
    MaK.

  2. Dave napsal:

    Kniha je jen další verzí nebezpečné Atkinsonovy diety, drastické odvodnění sice sníží vaší hmotnost, ovšem po jednom dni kdy se najíte normálně vaše váha vyskočí o tři až čtyři kila nahoru, to je ale podle Ferrisse normální :-) navíc zakazuje jíst jakékoliv ovoce. Text je také nesrozumitelný a jednotlivé rady lze chápat několika způsoby které vám ovšem nikde nevysvětlí, navíc je kniha značně předražená, jednoznačně nedoporučuji :-(

  3. Ondra napsal:

    A) Není nebezpečná, používá se i v medicíně, a to zcela běžně. B) Je to Atkins C) Diety fungují skoro všechny, jde jen o to, jak která komu vyhovuje, u které vydrží, to je současně hlavní kritérium kvality. D) Ferris opravdu nabízí jen svoje cesty, jsou poměrně dobré, funkční, ale jeho. Osobně si umím najít cesty stejně efektivní, ale mně přijemnější, jednodušší…

Přidej komentář k příspěvku

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nahoru