Připoj se ke komunitě!

Občas ti pošleme tipy pro produktivnější práci, odkazy na zajímavé knihy nebo akce. Psát ti však budeme jen jednou za čas a pouze tehdy, budeme-li mít skutečně co říct.

Odeslat


Základna osobního růstu

Týmová spolupráce, II. díl

By on 7. 9. 2011 in Rozvoj with Žádný komentář
Jakub Hořický

Jakub Hořický

Jakub působí v oblasti osobního rozvoje. Věnuje se osobním školením, workshopům, consultingu a koučinku v oblasti osobní produktivity a zdravého životního stylu. Od roku 2012 působí také v Projektovém a inovačním centru VŠTE, kde s kolegy spravují podnikatelský inkubátor pro studenty a absolventy Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích. Od roku 2014 je spolumajitelem a jednatelem společnosti Work&Study, která na základě zkušeností z předchozích firem a projektů pomáhá řešit potřeby a problémy svých klientů v oblasti lidských zdrojů. Zaměřuje se zejména na absolventy, ale také malé a střední firmy.
Jakub Hořický

Poslední články od Jakub Hořický (Všechny články)

V tomto díle našeho seriálu se budeme věnovat nástrojům od společnosti ZOHO, které mohou směle konkurovat těm od společnosti Google. Postupně si představíme Mail, Contacts, Calendar, Docs, Wiki, Tasks, Notebook, Chat, Meeting, Viewer, Projects a CRM.

 

Nástrojům od společnosti ZOHO se bohužel v tomto díle nedokáži věnovat tolik do podrobna, jelikož sám používám řešení od Googlu, které jsem popisoval v předchozím díle seriálu. Se ZOHO nástroji mám jen krátkou uživatelskou zkušenost a musím objektivně říci, že na mě na první dojem působí lépe, než ty od Googlu. K jejich nepoužívání jsem se však rozhodl kvůli chybějící synchronizaci s mobilními zařízeními, která je pro mě zcela zásadní. Nevýhodou pro některé české uživatele může být rovněž chybějící lokalizace do naší mateřštiny.

 

Veškeré ZOHO nástroje můžete používat samostatně a zdarma, některé pouze s omezenou funkčností, pokud ale chcete využívat všechny, nabízí se zde výborné Personal rozhraní, které vám zpřístupní nejčastěji používané nástroje a umožní vám je srovnat, ubírat i přidávat dle vašich preferencí. Nyní se pojďme na jednotlivé nástroje podívat podrobněji.

 

ZOHO Mail

Prvním a asi nejdůležitějším nástrojem týmové komunikace je, jak jsme si již řekli, e-mail. Ten od ZOHO má asi jako největší nevýhodu svou velikost, omezenou na 1 GB. Oproti G-mailu určitě někteří uživatelé uvítají možnost spravovat maily jak ve složkách, tak používat i štítky a každý si vybere pro sebe to nejvhodnější. Webové rozhraní se velmi snadno používá a jednoduše se s ním pracuje díky přehledu složek/štítků, seznamu zpráv a náhledovému oknu otevřeného e-mailu. Díky vlastnímu nástroji ZOHO Docs můžete otevřít, nebo rovnou uložit příchozí kancelářské dokumenty bez aplikací třetích stran.

 

ZOHO Contacts

Další v pořadí jsou kontakty, které můžete jednoduše spravovat a používat napříč všemi ZOHO nástroji. Potěší jejich snadný import z G-mailu, Yahoo a Hotmailu, popřípadě i souboru v počítači. Kontakty mohou obsahovat všechna potřebná pole a samozřejmě také fotografii.

 

ZOHO Calendar

Obdobně jako v kalendáři Google zde můžete používat více vlastních kalendářů (osobní, pracovní) a odebírat i ty internetové. Svoje kalendáře můžete rovněž udělat veřejně přístupné, nebo pouze sdílet s kolegy. Náhled je zde denní, týdenní, týdenní – pracovní, měsíční a agenda s řádkovým výpisem událostí. Práce s kalendářem je opět jednoduchá a intuitivní.

 

ZOHO Docs

Dokumenty ZOHO jsou on-line sadou kancelářských aplikací pro dokumenty, tabulky a prezentace. I zde máte možnost sdílet jednotlivé dokumenty, sledovat revize úprav a editací, stáhnout dokumenty v nejpoužívanějších formátech a vše přehledně třídit pomocí složek i štítků. Výhodou je zde sdílení nejen souborů a složek, ale třeba celého pracovního prostoru s různými složkami, ideální pro rozsáhlejší projekty. Dále je zde ke stažení doplněk pro MS Office, který zpřístupní ZOHO dokumenty přímo z těchto programů.

 

ZOHO Wiki

Tento nástroj je připraven pro tvorbu a sdílení týmového webu, jako informační rozhraní k projektům. Jednotlivé weby jsou založeny na pracovních prostorech a jejich tvorba je velice snadná díky WYSIWYG editoru. Vkládat a využívat můžete všechny běžné a potřebné funkce, jako přílohy, seznamy odkazů a e-mailů, dále také indexy stránek, štítky a samozřejmostí je rychlé prohledávání. Veškeré příspěvky lze komentovat a dostávat upozornění na změny a samozřejmě zde funguje verzování, takže se můžete bez problémů vracet ke starším podobám webu.

 

ZOHO Tasks

Úkolník od ZOHO je velice dobře propracovaný a umožňuje nejen zapisovat úkoly, dávat jim kategorie, termín splnění, upomínku, poznámky a všechny standardní funkce, ale navíc můžete vytvářet podúkoly a pokud používáte ZOHO CRM, nebo Projects, zobrazí se vám zde úkoly i z těchto služeb. Vítanou funkcí je možnost vytvoření úkolu přímo rovnou z e-mailu a jeho provázání s úkolem tak, aby byl kdykoliv k dispozici k náhledu. Samozřejmostí je vytváření seznamů s jednotlivými úkoly.

 

ZOHO Notebook

K jednoduchým poznámkám může sloužit pouze ZOHO Notes, který ale nabízí jen různobarevné obyčejné textové poznámky. Oproti tomu ZOHO Notebook funguje podobně jako dobře známý Evernote. Nabízí možnosti editace a vkládání nejen textů, obrázků, souborů, audia i videa, webových stránek, ale i kancelářských dokumentů ZOHO Docs. Zajímavou možností je vložení RSS feedu. Samozřejmostí je sdílení buď jednotlivé stránky, nebo celého notebooku a štítkování všech notebooků kvůli snadnějšímu třídění.

 

ZOHO Chat

Pro týmovou spolupráci nezbytný komunikační nástroj ve formě chatu, jehož lišta se zobrazuje v celém Personal prostředí a k chatu se lze tedy dostat okamžitě. Výhodou je možnost propojení s dalšími IM službami a chatovat pouze z jednoho rozhraní jak s pracovními, tak osobními kontakty.

 

ZOHO Meeting

Vynikající nástroj pro on-line meetingy a webové konference. Jedinou nevýhodou je, že ve verzi zdarma nabízí pouze meeting jeden na jednoho. Jinak jsou k dispozici všechny standardně potřebné funkce pro on-line meeting, jako je sdílení plochy, pouštění prezentací, diskuzní okno a samozřejmě přenos audia i videa.

 

ZOHO Viewer

On-line úschovna kancelářských souborů pro rychlé sdílení a náhled, bohužel s omezením velikosti souboru na 10 MB. Výhodné, pokud nechcete soubor na několikráte posílat mailem, stačí poslat odkaz na zde publikovaný soubor.

 

ZOHO Projects

Vedení a řízení projektů pomocí on-line nástroje je pro týmovou spolupráci rovněž důležitou funkcí a ZOHO ji plní na velmi dobré úrovni. Ve verzi zdarma můžete řídit jeden projekt s neomezeným počtem uživatelů a úložným prostorem omezeným na 10 MB. Projektové nástroje jsou k dispozici všechny potřebné a to úkoly a mílové kameny, kalendář a meetingy, sdílení dokumentů, wiki web, sledování času a nákladů, reporty, Ganttův diagram a další. Úkoly z projektů se zobrazují v ZOHO Tasks a je možné je rovněž synchronizovat s Google Tasks, díky spolupráci ZOHO Projects s Google Apps. Pro úplný obrázek doporučuji určitě ZOHO Projects prozkoumat podrobněji.

 

ZOHO CRM

Velmi propracovaný nástroj pro řízení CRM (vztahů se zákazníky). Evidence všech možných informací a úkolů souvisejících s klíčovými zákazníky. Vedení kampaní, sestavování reportů a aktivit k vylepšení zákaznických vztahů. Tento nástroj je těžké popisovat a proto doporučuji, pokud se problematikou CRM zabýváte, osobně vyzkoušet. Výhodou je rovněž provázání s Google Apps a rozšíření tím jeho možností.

 

Bohužel nebylo v mých silách obsáhnout komplexní popis celé služby, zamýšlel jsem tento článek pouze jako představení a ukázku dalších nástrojů pro týmovou spolupráci, nejlepší zkušenost uděláte stejně, pokud se službu rozhodnete vyzkoušet sami. Přesto doufám, že úvod do nástrojů od společnosti ZOHO byl dostačující a uvítám vaše vlastní postřehy, které s používáním těchto nástrojů máte. Podělte se o ně i s našimi čtenáři v diskuzi pod tímto článkem, aby pro všechny byla týmová spolupráce snazší a zábavnější. Já se těším u posledního dílu seriálu, který se bude věnovat řešením ještě od pár dalších firem.

 

Jakub Hořický

Štítky:

Připoj se ke komunitě Mít vše hotovo!

Stačí nám poslat tvou e-mailovou adresu. Občas ti pošleme tipy pro produktivnější práci, odkazy na zajímavé knihy nebo akce. Psát ti však budeme jen jednou za čas a pouze tehdy, budeme-li mít skutečně co říct.

Přidej komentář k příspěvku

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nahoru