Připoj se ke komunitě!

Občas ti pošleme tipy pro produktivnější práci, odkazy na zajímavé knihy nebo akce. Psát ti však budeme jen jednou za čas a pouze tehdy, budeme-li mít skutečně co říct.

Odeslat


Základna osobního růstu

Mít vše hotovo.cz vašima očima

By on 27. 5. 2011 in Témata with Počet komentářů: 2
Lukáš Gregor

Lukáš Gregor

LUKÁŠ GREGOR | Bloger, pedagog a autor šesti knih. Má rád, když může vychutnávat přítomný okamžik, baví ho být, baví ho také školit (nejen) GTD.
Lukáš Gregor

Poslední články od Lukáš Gregor (Všechny články)

Před čtrnácti dny jsme na internet umístili dotazník, jehož cílem bylo získat alespoň částečnou zpětnou vazbu od vás – našich čtenářů. Formulář vyplnilo krásných sto lidí. A i když jde pouze o nevelkou část z celkového počtu těch, co nás čtou, věříme, že sto názorů již dokáže mnohé vypovědět. Abyste věděli, jak dotazník dopadl, rozhodli jsme se mu věnovat speciální článek. Kromě výsledků v něm najdete i komentář šéfredaktora.

Vy a web Mít vše hotovo

Hned zkraje jsme položili několik otázek, které se vztahovaly k vám samotným…

Těší mě hned dvě skutečnosti, které z prvního grafu vyplývají – velké procento tvoří stálí čtenáři, ti, kteří s námi jsou takřka od samých počátků webu. Příjemné zjištění se ale také pojí s nemalým počtem nově příchozích, budeu se snažit jejich důvěru nezklamat a ty veterány motivovat, aby to s námi ještě vydrželi.

Hned další otázka byla velmi důležitá – její výsledek odráží i můj osobní odhad a vlastně i přání. Nelze totiž doufat, aby si každý četl pravidelně vše, byť se budu snažit, aby procento (zde modrá barva) byla příští rok vyšší. Těší mě, že červená část koláče je v tomto případě poměrně skromná.

 

Na dotaz, zda jste, nebo zda byste doporučili náš web někomu ze svého okolí, odpovědělo kladně 93% z vás.

Následovala zvídavá otázka, která se pojí s naším stávajícím a aktuálním (nechci říci přímo akutním) tématem – členskou základnou v redakci. Potěšilo mě, že se k možné spolupráci nabídlo hned několik čtenářů, uvedlo své kontakty a také oblasti zájmu. Již brzy se vám všem ozvu a budu tiše/hlasitě doufat, že obohatíte náš web. Tuto prosbu však rozesílám i do éteru… Neostýchejte se a ozvěte se mi. Jak i ukáže jedna z otázek tohoto dotazníku, je velká poptávka po článcích osobní povahy, článcích s vlastními zkušenostmi, a bylo by kontraproduktivní, aby se o ně neustále dělila útlá skupinka stávajících redaktorů.

Odpovědi na otázku, zda je něco, v čem vám MVH pomohl, inspiroval nebo změnil, mě upřímně rozehřály… je hezké číst o tom, že dokáží články na tomto místě publikované tak inspirovat, nebo napomoci ke sblížení s dalšími čtenáři. Pochopitelně je toto jen a pouze zásluha jednotlivých autorů textů, nikoliv má. Současně si s radostí uvědomuji i pocit zodpovědnosti – web má potenciál, který by neměl promrhávat, a proto je potřeba, aby ta řada pozitivních reakcí nezapadla v zapomnění a mohla se zopakovat i při příštím dotazníku…

Koncepce a struktura Mít vše hotovo

S originalitou je pochopitelně potíž. Internet je jako vesmír. V tuzemském kontextu se však snaží být MVH osobité, pokud možno originální. To, že se to webu spíše daří, ukazují i výsledky. Opět ale i zde mě přivádí k větší snaze potenciálu autorů/čtenářů využít a vyprofilovat web ještě lépe.

 

K obsahu se váže dotaz o dosavadní koncepci. Upřímně – je často těžké vybalancovat rovinu pestrosti s užší profilací, akceptuji také kritické připomínky, které upozorňují na nekoncepčnost v započatých sériích/seriálech, také (bohužel) místy přítomnou povrchnost. Mezi komentáři k webu se objevily i připomínky, aby se MVH na jedné straně hlouběji věnovalo problematice GTD aj. (viz další část dotazníku), ale také se otevřelo zcela novým čtenářům, začátečníkům s touto metodou, lidem hledajícím. Přivádí mě to na myšlenku speciální rubriky, která by byla jednoduše dostupná pro všechny, kteří by při vyhledávání v Googlu narazili na Mít vše hotovo a chtěli se o GTD a základech produktivity a efektivity něco dozvědět. U zmíněných seriálů budu příště více vážit slova/nápady a koncepci více pohlídám.

A jak tedy dopadlo hlasování, zda je pro vás koncepce dostatečně zajímavá a pestrá?

 

Se zájmem jsem očekával, jaký formát článků budete upřednostňovat. Řeknu vám, je to alchymie – a jak i napovídá graf – nelze se zavděčit všem. Hlasy například pro texty stručné se potkávaly s těmi, které horovaly pro články rozsáhlejší. Někdo vyloženě glosy či fejetony odsoudil, jiného bychom jimi potěšili. Co se ale ukázalo jako velmi jasné? Váš příklon k článkům, které budou spíše osobní, budou vycházet z vlastních zkušeností autora – a když článek bude mít charakter rad, tipů (a triků), měli bychom uspokojit valnou většinu z vás. Sázkou na jistotu budou také recenze – jen si musíme pohlídat rovnováhu mezi nástroji pro různé platformy. Osobně mě překvapilo spíše nižší číslo pro rozhovory. Ty ale – věřím – mají velký význam a určitě bychom s nimi chtěli pokračovat, resp. je na webu publikovat častěji.

 

Položili jsme pak ještě doplňující otázku – zda máte návrhy, jak web koncipovat. Některé podněty jsem již jmenoval – na jedné straně se jít do hloubky a pro zkušené, na straně druhé mít oblast pro začátečníky. Děkuji pak za praktické tipy na lepší propagaci fóra (byť pro některé je spíše zbytečné), stejně tak rady, jak průběžně upozorňovat na starší články, aby nezapadly.

Objevila se přání, abychom publikovali více článků – což ale není zcela v souladu s výsledky čtenosti, kdy vychází, že ne všechny texty čtete. Spíše bych to viděl – a zde se také opírám i o názory čtenářů – na stávající model doplněný o krátké novinky, zprávy ze světa GTD, produktivity apod.

 

Míra spokojenosti s obsahem

Výsledky otázky na váš celkový pocit z MVH mě potěšily – nyní už nezbývá nic jiného, než procenta nespokojených snížit a „docela spokojený“ posunout na vyšší level…

 

Následující graf znázorňuje spokojenost s jednotlivými rubrikami. Mimochodem, co říkáte na toto základní rozdělení? Chtěli byste raději více základních rubrik?

Stejně jako otázka o formě článku, i dotaz o oblastech, jimž se máme věnovat, jsem očekával se zájmem a zde jsou výsledky.

Děkuji za návrhy na osobnosti, s nimiž udělat rozhovor, snad uspokojíme většinu z vás.

 

A ještě více pak za vaše komentáře k webu – zpětná vazba, ať už pozitivní nebo negativní, nám umožní při plánování strategie MVH do budoucna vidět věci jinak – a více jako vy.

 

Web MVH a projekty

První otázka nemohla nesměřovat k webu samotnému – při jeho grafickém upgradu došlo k mnoha reakcím, vesměs pozitivním, přesto však i já si uvědomuji a vidím mouchy, které by bylo dobré odstranit, nebo aspoň oslabit.

 

V hlavách se rodí řada nápadů, pro který z nich se však rozhodnout. Zde se bohužel již při odpovídání tolik čtenářů nezapojilo, výpovědní hodnota je tedy o něco menší, přesto však lze nad jednotlivými výsledky diskutovat, brát je v potaz – a ostatně, i vy sami se můžete ještě i v diskuzi pod tímto článkem k jakékoliv otázce vyjádřit.

Aktivity, které jsem navrhly, pochopitelně neoplývají nějakou velkou originalitou, mohly by ale webu pomoci, obohatit jej. Velmi jasně to vypadá pro nápad se čtenářskými blogy (věříme, že toto bude na světě již brzy). Videocast, byť se setkal i s negativními komentáři jako něco, co pro vás nemá smysl, dostal dostatek hlasů na to, abychom o něm uvažovali. Nepotlačené zůstalo i koketování s podporou Kindle čtečky či vytvořením elektronického magazínu. Držte nám pěsti, budeme se snažit nápady přenést ve skutečnost…

 

K dnešku patří i sociální sítě – jak si zatím s nimi vedeme?

Zhodnocení

Velkou hodnotu, kromě čísel, mají pro nás vaše komentáře, které zde kvůli rozsahu textu nemůžu vypisovat, které ale výraznou měrou mohou formovat ubírání Mít vše hotovo.

Já doufám, že tento dotazník neberete jako otravný pokus získávat data, ale jako jeden ze způsobů, jak si ujasnit, co pro své čtenáře můžeme udělat. V závěru chci podtrhnout jednu velmi důležitou vlastnost Mít vše hotovo.cz – a na tu upozornili i někteří z vás v dotazníku – a to, že máme skvělou čtenářskou obec. Článek totiž sám o sobě ještě nevytváří hodnotu webu, tu dělají i (a do velké míry) vaše komentáře. Ty jsou nejen kultivované, což nám může leckterý server závidět, ale přinášejí další pohled na problematiku, další zkušenosti… A toho si moc považuji.

Tak ať se nám všem daří!

Váš Lukáš G.

 

Štítky:

Připoj se ke komunitě Mít vše hotovo!

Stačí nám poslat tvou e-mailovou adresu. Občas ti pošleme tipy pro produktivnější práci, odkazy na zajímavé knihy nebo akce. Psát ti však budeme jen jednou za čas a pouze tehdy, budeme-li mít skutečně co říct.

Počet komentářů: 2

Trackback URL | RSS kanál s komentáři

  1. Vlastimil Ott napsal:

    Mám zkušenosti jako redaktor několika webů – ze statistik i ohlasů vždy vyplývalo, že dělení do rubrik je potřeba redakce, nikoliv čtenářů. Vždycky jsem to bohužel přeceňoval. Dobré jsou štítky a nezbytné je kvalitní vyhledávání. Jako čtenář tohoto webu rubriky vůbec nevnímám a v podstatě je nevidím.

  2. Denis napsal:

    Ještě bych rád podotkl, že dotazník byl zpracovaný velmi dobře a z tohoto článku je to i patrné! Klobouk dolů, protože kdo někdy dělal dotazník, ví že to není žádná sranda….

Přidej komentář k příspěvku

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nahoru