Připoj se ke komunitě!

Občas ti pošleme tipy pro produktivnější práci, odkazy na zajímavé knihy nebo akce. Psát ti však budeme jen jednou za čas a pouze tehdy, budeme-li mít skutečně co říct.

Odeslat


Základna osobního růstu

Projektový plánovač á la Moleskine

By on 14. 1. 2011 in Nástroje with Počet komentářů: 1
admin
admin

Poslední články od admin (Všechny články)

Metoda GTD nás naučí, jak si udělat v projektech pořádek – a jak přidělit ke každému z projektů potřebné kroky. Jestliže ale hodláte mít projektů nejen více, ale potřebujete mít přehled o rovržení v čase, o dílčích položkách a členech týmu, kteří na projektu participují, uvítáte jiné řešení než klasickou GTD aplikaci, respektive nástroj. Jedním z takových může být Moleskine Project Planner. Ten stál coby inspirace u zrodu plánovače, který si vytvořil jeden z našich čtenářů.

V práci často riešim projekty, ktoré trvajú niekoľko týždňov až mesiacov. V poslednej dobe sa mi často stávalo, že som v nich strácal prehľad. Ani nie v zmysle, že som nevedel čo treba riešiť, ale skôr mi chýbal celkový prehľad k aktuálnemu dňu.

Na organizáciu používam Things doplnený o Evernote a Moleskine na poznámky. Ak ste niekedy vo Things organizovali niekoľko dlhodobých a väčších projektov súčasne, určite uznáte, že po čase nie je príliš jednoduché sa v nich orientovať. Najmä ak potrebujete získať prehľad o vyťaženosti ľudí a pod. Viem, že Things nie je primárne určené na správu veľkých projektov a že na to slúžia špecializované programy. Tie mi však vždy prišli ako kanón na komára.

Začal som preto hľadať riešenie, ako si uľahčiť situáciu a lepšie sa orientovať v projektoch. Náhodou som pri tom narazil na Moleskine Project Planner. Ide v podstate o „vertikálny denný kalendár“, kde si môžete ľahko viesť prehľad o projektoch.

Táto myšlienka sa mi zapáčila a uvedomil som si, že takýto kalendár si môžem ľahko urobiť v Exceli. Po chvíli hrania sa s podmieneným formátovaním bol project planner na svete. Ak by ste chceli meniť počiatočný dátum, tak stačí zmeniť dátum v bunke A3 a celý project planner sa automaticky prepočíta. Pozor na americký formát mm/dd/rrrr.

Zatiaľ s jeho používaním experimentujem a osvedčuje sa. V projektoch a vyťaženosti ľudí mám oveľa lepší prehľad. Fixkou si značím trvanie projektu a ceruzkou vpisujem potrebné informácie:

  • názov projektu na začiatok obdobia
  • projekt si rozdelím podľa súvisiacich činností alebo potreby ľudí na menšie celky
  • ak je potrebné, tak si do jednotlivých celkov vpíšem mená pracovníkov
  • orientačné označím dôležité dátumy

Na prvý pohľad ľahko získam prehľad o projektoch a všetky potrebné informácie.

Project planner využívam približne dva týždne a ako som písal, zatiaľ experimentujem. Skúšal som najskôr viesť projekty priamo v Exceli, ale neosvedčilo sa mi to. Vždy som pri mazaní nejakých údajov zbytočne zápasil so stratou formátovania a pod.

Budem rád, ak sa niekomu takéto Excelovské riešenie bude hodiť a privítam akékoľvek pripomienky.

Michal Poppe

/tabulku si můžete stáhnout odtud/

Štítky:

Připoj se ke komunitě Mít vše hotovo!

Stačí nám poslat tvou e-mailovou adresu. Občas ti pošleme tipy pro produktivnější práci, odkazy na zajímavé knihy nebo akce. Psát ti však budeme jen jednou za čas a pouze tehdy, budeme-li mít skutečně co říct.

Počet komentářů: 1

Trackback URL | RSS kanál s komentáři

  1. Honza Beránků napsal:

    Hezké!

    pokud se náhodou někde nepracuje o víkendech, doporučuji použít následující vzoreček pro buňku B3 a rozkopírovat do zbytku třetího řádku:

    =KDYŽ(DENTÝDNE(A3+1;2)<6;A3+1;KDYŽ(DENTÝDNE(A3+1;2)=6;A3+3;A3+2))

    Díky tomu, že autor použil podmíněné formátování, není nic víc potřeba a víkendy Vám při plánování nebudou překážet.

Přidej komentář k příspěvku

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nahoru