Připoj se ke komunitě!

Občas ti pošleme tipy pro produktivnější práci, odkazy na zajímavé knihy nebo akce. Psát ti však budeme jen jednou za čas a pouze tehdy, budeme-li mít skutečně co říct.

Odeslat


Základna osobního růstu

Elektronický fitness trenér v kapse

By on 18. 11. 2010 in Nástroje with Počet komentářů: 4

Chodím cvičit. Vysedávání u počítače, stejně jako u piva, pěknou postavu nedělá. Kamarád, který se mnou 4 měsíce „držel basu“ odpadl a zdá se, že dá zase přednost škvarkům. Už měsíc chodím do fitcentra sám. A to je ideální k tomu, aby si člověk semtam trošku na zatížení ulevil. Nakonec to dojde k jisté stagnaci, stereotypu a přestane vás to bavit. Tomu jsem tedy chtěl předejít. Vyrobil jsem si do mobilu svého elektronického trenéra, který mne hlídá

Nejdřív je třeba získat relevantní informace

Začal jsem číst knihu Osobní trenér – cvičení ve fitcentru, kde jsou veškeré potřebné informace o cvičení i výživě. Bomba! Jak tedy získané informace využít? Jest nutností vytvořit si pravidelný týdenní režim a za využití vhodných cviků postupně a hlavně pravidelně posilovat tělo. Prostě vytvořit si sám na sebe bič! Varianta návštěvy posilovny s knihou v ruce se mi jevila jako nereálná. Taky vytváření seznamu cviků ve Wordu a jeho tisknutí není nic pro pořádného geeka. Tss, nosit v kapse trenýrek zmuchlaný papír! Pořídil jsem si tedy notýsek. A do něj začal postupně rozpracovávat jednotlivé programy i cviky. Pokusil jsem se i zhruba načrtnout jak takový cvik probíhá. Ale jednak kreslit neumím a taky těch informací k přepsání bylo tolik, že to už bych mohl rovnou s sebou nosit tu knížku.

Jak tedy mít při sobě maximum informací?

Vše do mobilu! Zamyslel jsem se, jak tedy na to jít? Co u sebe vždycky mám? Klíček od skříňky, ručník, sluchátka a mobil! Bez něj v posilce nedám ani ránu. Cvičit do ostrých rifů metalových kytar, to mi fakt nejde. Potřebuju je přehlušit muzikou vlastní. Proto mobil. Ano, je třeba tyto informace nosit v mobilu! Navíc díky pravidelnému zápisu informací o růstu svalů, spalování kalorií a úbytku na váze si budu moci z počítačem vedených informací vygenerovat docela hezký graf!

Aplikace pro iPhone

Z minulého roku jsem znal iPhonovskou aplikaci MapMyRun, která nabízí docela solidní webový cvičební deník. Ale! Telefon má potřebu komunikace se serverem přes internet a zrovna tuhle službu jsem si u svého zlodějského operátora nechal vypnout. A taky padá, či občas neodešle na server informace! Známý mi doporučil aplikaci iFitness. Jednak je v angličtině a mám obavu, že bych jazyku v takto úzce specializované oblasti tak rychle v rachotu cvičebních strojů a vypjatých vzdechů svalnatějších kolegů kolem porozuměl, ale odradila mě i spousta negativních reakcí na tuto aplikaci.

Jako správný geek si jdu vlastní cestou

Rozhodl jsem se tedy pro řešení ryze vlastní a to za využití jednoduchého databázového systému Bento. Je intuitivní, jednoduchý a po zakoupení stejnojmenné aplikace pro iPhone i synchronizovatelný s telefonem. Navíc nepotřebujete pro přístup k informacím o cvicích připojení na internet. Sesynchronizujete si je v domácí síti před tím, než se do fitcentra vydáte.

Databázový systém Bento pro Mac, iPhone i iPad

Databázový systém Bento je momentálně ve verzi 3. Můžete v něm libovolně tvořit tabulky pro uložení informací, vymazlovat si vkládací formuláře i celkový design celé pracovní plochy. Podporuje i relativní propojení mezi dvěma různými tabulkami. Umožňuje i propojení s iCalem. Plánovaný trénink se vám tedy objeví ve vašem kalendáři a určitě na něj nezapomenete.

První co bylo potřeba vymyslet byl samotný návrh databáze

Potřebuju sledovat jednotlivé návštěvy fitcentra, co jsem v ten který den cvičil a jaké byly výsledky. Také potřebuji vést cvičební programy a k nim náležející jednotlivé cviky. U nich potřebuji mít k dispozici podrobný popis a nejlépe i s fotografií, nebo nákresem. A taky bych rád vedl i svoje osobní výsledky zejména stram nárůstu svalové hmoty, úbytku tuků a váhy.

Databázi jsem rozdělil takto:

  • 1. Fitcentrum – základní výchozí bod
  • 2. Cvičení – Soupis provedených cviků v rámci jednotlivých cvičení
  • 3. Cvičební programy – Návrhy vhodných cvičebmích sestav
  • 4. Cviky – podrobný soupis informací k jednotlivých cviků,
  • 5. Hubnutí a výsledky cvičení – jasné o co jde

Díky možnosti relativního propojování tabulek můžete velice rychle vytvořit svého elektronického trenéra. Po zadání cvičební hodiny ke konkrétnímu dni a hodině pak v podstatě stačí jen přiřadit cvičební program. Systém už sám bude vědět, jaké cviky a v jakých opakováních cvičit. Ke každému cviku také nabízí pdorobné informace a i fotku cvičence u stroje. A to vše v kapse v mobilu. Co víc chtít?

Včera jsem vyhotovil data pro první cvičební den a snažil se podle něj opravdu cvičit. Spálil jsem 1200 kcal a cítil, že jsem se při cvičení vyšťavil opravdu důkladně. Dnes mám den na odpočinek a zítra pokračuju druhým cvičebním dnem. Jak se tato cesta oplatí, uvidím. Budu informovat…

Mirek Pakr

Štítky:

Připoj se ke komunitě Mít vše hotovo!

Stačí nám poslat tvou e-mailovou adresu. Občas ti pošleme tipy pro produktivnější práci, odkazy na zajímavé knihy nebo akce. Psát ti však budeme jen jednou za čas a pouze tehdy, budeme-li mít skutečně co říct.

Počet komentářů: 4

Trackback URL | RSS kanál s komentáři

  1. vildjen napsal:

    Párada…. že mně to nenapadlo dřív….
    Zkoušel jsem různý apps na iphonu, ale použít bento mně nenapadlo, řitom ho mám téměř denně před očima… nojo člověk občas pro stromy nevidí les.
    Díky za inspiraci a napiš, jak to bylo efektní:-)

  2. Pavel Tajduš napsal:

    Velmi pěkné, to musím uznat.

    Jinak já nejsem majitelem iPhone či jiných iHraček, ale za to mám Polar FT80. Přes online aplikaci si nastavím trénink (název, počet opakování, váhu) a odešlu do hodinek.

    Hodinky mi hlídají intenzitu podle tepové frekvence, a docela mě honí po posilovně :-).

    Po tréninku si pak data přenesu do aplikace. Vidím tam i rozdělení tepu pro jednotlivé cviky a podobně. Navíc mi to i podle koncice řekne, jestli bych si měl dát pauzu, nebo jestli můžu makat. A podobné vychytávky.
    Až budu mít cvilku čas, napíšu o tom článek.

    http://www.hodinky-sport.cz/sporttestery/polar-ft80

  3. caball72 napsal:

    Pěkný článek. Dřív jsem podobnou věc přes Bento také zkoušel, ale přešel jsem právě na aplikaci iFitness a od té doby zase cvičím „s chutí“ – angličtina není moc potřeba (většinou se řídím základní informací a fotkou/videem), hlavně se mi líbí přednastavené plány a krásné sledování/analyzování logů, člověka to nutí jít se záteží nahoru.

  4. Vašek napsal:

    Suunto T6c s movescount.com web app i strénink apod

Přidej komentář k příspěvku

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nahoru