Připoj se ke komunitě!

Občas ti pošleme tipy pro produktivnější práci, odkazy na zajímavé knihy nebo akce. Psát ti však budeme jen jednou za čas a pouze tehdy, budeme-li mít skutečně co říct.

Odeslat


Základna osobního růstu

Pohyb, pohyb, pohyb!

By on 9. 8. 2010 in Kondice with Žádný komentář

Milí čtenáři, máte za sebou menší polovinu uloženého úkolu a ta větší na vás teprve čeká? S jistotou cítíte, že tentokrát vás už od židle opravdu nikdo neodtrhne, protože jste do ní právě vrostli? I já znám moc dobře tenhle pocit. Záda zdřevěněla, ruce trpí, píchá vás za okem…

Tady naštěstí rada není drahá, ale snadná. Stačí když…

1. Položíme pravou ruku na šíji a jemným tlakem pokládáme hlavu na hrudník. Vydržíme asi 10 sekund. Vystřídáme s levou rukou.

2. Otočíme hlavu na pravou stranu co nejvíce to jde. V maximální poloze vydržíme asi 10 sekund. Vrátíme hlavu do původní polohy . Po té to samé opakujeme na druhou stranu.

3. Levou ruku položíme nad pravé ucho, mírným tlakem táhneme hlavu vlevo. Vydržíme v této poloze asi 10 s. Zhluboka dýcháme. Totéž opakujeme na opačnou stranu.

4. Nejdříve uvolníme ramena. Poté současně kroužíme rameny dopředu a dozadu. Obě strany prostřídáme.

5. Sepneme ruce nad hlavu a otočíme je dlaněmi vzhůru. Propneme ruce v lokti. Vydržíme 10 s a uvolníme ruce.

6. Natáhneme pravou ruku a ohneme ji v zápěstí. Levou ruku přiložíme na hřbet pravé ruky a tlačíme ruce proti sobě. A obráceně.

7. S nádechem mírně upažíme, dlaně otočíme vzhůru, roztáhneme prsty a lopatky stahujeme k sobě. S výdechem zvětšujeme zapažení. Uvolníme.

8. V sedě s nádechem mírně zakloníme hlavu, poté s výdechem hlavu předkloníme, bradu spustíme až na hrudník.

9. Ukláníme hlavu střídavě vpravo, střídavě vlevo. Pozor – hlavou nerotovat. Brada směřuje vždy před ni.

10. Ruce sepneme v týle a lokty stále mírně tlačíme dozadu. Otáčíme hlavu vlevo a vpravo ve vzpřímené poloze, v předklonu i v mírném záklonu.

11. Hlavu otočíme mírně vlevo, uchopíme hlavu levou rukou přes obličej až za temenem a šikmo mírným tlakem hlavu předkláníme, brada směřuje k prsní bradavce. Opět zhluboka dýcháme a vše opakujeme na opačnou stranu.

12. Ruce položíme na stehna. S nádechem tlačíme ramena dolů, lopatky k sobě, bradu přitáhneme mírně ke krku a hlavu táhneme temenem vzhůru. Při výdechu uvolníme.

Vyzkoušeli jste již všechny cviky, A pomohly vám? Já si v takovýchto chvílích přestanu být jista, která ruka je levá, co je to šíje a jak mám propnout loket. Ani obrázky nepomohou, naopak, seberou mi poslední zbytek jistoty who is who, co se týká jednotlivých částí mého těla, kterými je potřeba hýbat.

Ale ať už napínám a vytáčím cokoliv, vždycky to pomůže od strnulosti, která je právě proto stále ještě odvratitelná.

Loučím se sokolským pozdravem (který ale první propagoval Juvenalis a ani tetě Kateřině nebyl cizí): Ve zdravém těle zdravý duch!

Blanka Neoralová

Štítky:

Připoj se ke komunitě Mít vše hotovo!

Stačí nám poslat tvou e-mailovou adresu. Občas ti pošleme tipy pro produktivnější práci, odkazy na zajímavé knihy nebo akce. Psát ti však budeme jen jednou za čas a pouze tehdy, budeme-li mít skutečně co říct.

Přidej komentář k příspěvku

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nahoru