Připoj se ke komunitě!

Občas ti pošleme tipy pro produktivnější práci, odkazy na zajímavé knihy nebo akce. Psát ti však budeme jen jednou za čas a pouze tehdy, budeme-li mít skutečně co říct.

Odeslat


Základna osobního růstu

Jak vypadá můj pracovní stůl a prostředí

By on 6. 8. 2010 in Rozvoj with Žádný komentář
Jakub Hořický

Jakub Hořický

Jakub působí v oblasti osobního rozvoje. Věnuje se osobním školením, workshopům, consultingu a koučinku v oblasti osobní produktivity a zdravého životního stylu. Od roku 2012 působí také v Projektovém a inovačním centru VŠTE, kde s kolegy spravují podnikatelský inkubátor pro studenty a absolventy Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích. Od roku 2014 je spolumajitelem a jednatelem společnosti Work&Study, která na základě zkušeností z předchozích firem a projektů pomáhá řešit potřeby a problémy svých klientů v oblasti lidských zdrojů. Zaměřuje se zejména na absolventy, ale také malé a střední firmy.
Jakub Hořický

Poslední články od Jakub Hořický (Všechny články)

Následující text nám zaslal jeden ze čtenářů Mít vše hotovo.cz, aby se zúčastnil soutěže o knihy nakladatelství Jan Melvil Publishing. Vztahuje se k tématu Jak vypadá můj pracovní stůl a prostředí. Věříme, že vás tento článek nejen inspiruje k reflexi svých zkušeností, ale také k tomu, abyste se i vy zapojili do soutěže a na tento mail poslali krátký text a obrázky k jednomu z určených témat.

Co se týká mého pracovního stolu, tak to je vzhledem k metodice GTD velmi ošemetná záležitost. Jelikož jsem takřka neustále na cestách, je mým pracovním stolem každý kus rovné plochy (stolek v kavárně, na hotelovém pokoji, nebo ve vlaku a autobuse). Proto bych se chtěl zaměřit spíše na téma mého pracovního prostředí.

Jak David Allen píše ve své knize Mít vše hotovo, je třeba si zvolit sadu nástrojů k implementaci GTD tak, aby vám vyhovovala a bavilo vás s ní pracovat. Jelikož velká část podnětů do mého INBOXU přichází v elektronické formě, zvolil jsem k aplikaci GTD kombinaci Microsoft Outlook 2010, Microsoft OneNote 2010 a sadu zápisníků MOLESKINE. Já sám nejsem vyznavačem čistokrevného GTD, ale mám i několikaleté zkušenosti s metodami Franklin Covey, vytvořil jsem si vlastní styl plánování kombinující obě metody dohromady. Pro ilustraci mých myšlenkových pochodů a práci s přicházejícími záležitostmi přidávám obrázek mé vlastní Workflow mapy. Pár těch nejdůležitějších triků a postupů se vám v tomto článku pokusím osvětlit.

Co vlastně vytváří můj pracovní prostor je hlavně moje aktovka, která je se mnou neustále na cestách. Doma mám potom nachystány desky formátu A4, které používám jako papírový pořadač materiálu k projektům i jako archivační složku. Tyto desky mi plně postačují, jelikož většinu materiálu dostávám v elektronické formě.

V aktovce jako takové s sebou nosím netbook ASUS Eee, sadu psacích potřeb, dvě plastové složky, blok RHODIA A4 i A5, pár zápisníku MOLESKINE a MOLESKINE Weekly notebook.

Začnu od toho jednoduchého, tím jsou bloky A4 a A5, které používám k črtání, vysvětlování a zapisování na schůzkách. Tyto bloky mají velmi kvalitní papír, na který se velmi hladce píše.

Plastové složky jsou oštítkovány INBOX a READ/CLASSIFY a plní funkci sběrných boxů na drobné materiály, které nechci poztrácet.

Zápisník MOLESKINE VOLANT XS používám jako kapesní INBOX, který je hned po ruce. Jeho velikou výhodou jsou vytrhávací všechny stránky, pokud někomu potřebuji předat rychlou poznámku.

Zápisník MOLESKINE REPORTER NOTEBOOK S používám hlavně na poznámky k různým rozpracovaným projektům, myšlenkám z knih a nápadům, které se mi honí v hlavě. Mám ho vždy při ruce a je praktický, jelikož v něm nikdy nedojde baterie :-)

Diář MOLESKINE WEEKLY NOTEBOOK L používám v duchu GTD jako hrubou mapu plánů pro každý den. Jeho obrovskou výhodou je linkovaná stránka na poznámky ke každému týdnu, kam si zaznamenávám výsledky ze schůzek a úkolů, než rozhodnu, jak s nimi dále naložit.

Poslední je kombinace OUTLOOK + ONENOTE. Outlook mám vzhledově upraven k přehledu a práci ve stylu GTD. OneNote mám také upraven ve stylu GTD, používám ho jako Termínový pořadač, k přehledu o projektech a k archivaci vstupů, nebo momentálně odložených věcí. Velké plus je provázanost OneNote s Outlookem, co se týká poznámek ke schůzkám a upozorňovaní na úkoly. Pro ilustraci přidávám par screenshotů.

Malinkou výjimkou v mém systému je PDA s WM2003SE + bezdrátová klávesnice, které mi supluje částečně funkce netbooku. Používám ho pokud jedu někam na kratší čas a vím, že netbook nebudu potřebovat a navíc nemá tak široké využití z hlediska rozptylovaní žrouty času :-) Proto ho teď vlastně začínám používat čím dál častěji. Shodou okolnosti i tento článek je napsán na něm ;-)

Věřím, ze tento článek bude pro někoho inspirací k organizaci jeho vlastního pracovního prostoru. Pro doplnění představy přikládám i par fotografii.

Štítky:

Připoj se ke komunitě Mít vše hotovo!

Stačí nám poslat tvou e-mailovou adresu. Občas ti pošleme tipy pro produktivnější práci, odkazy na zajímavé knihy nebo akce. Psát ti však budeme jen jednou za čas a pouze tehdy, budeme-li mít skutečně co říct.

Přidej komentář k příspěvku

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nahoru