Stáhněte si seriál GTD v Outlooku jednoduše a prakticky jako ebook – zdarma!
Jaroslav Luhan
Poslední články od Jaroslav Luhan (Všechny články)
- Výřezy obrazovky v MS OneNote - 27. 10. 2016
- OneNote a jeho varianty pro Windows - 29. 8. 2016
- Přechod z Evernote do OneNote krok za krokem - 22. 3. 2016
Zaujala vás metoda GTD a hledáte vhodný nástroj pro její implementaci? Možná používáte Microsoft Outlook, který je pro plánování času, práci se zprávami a úkoly přímo určen. Ve své standardní podobě však není pro GTD příliš uzpůsoben. Na trhu je pro Outlook množství doplňků a rozšíření. Proč však nezkusit GTD v Outlooku jen jednoduchými úpravami uživatelského rozhraní?
Seriál, který v loňském roce vycházel na tomto serveru, si nyní mohou registrovaní uživatelé stáhnout celý v jednom PDF. Na více než šedesáti stranách najdete spoustu tipů pro práci s Outlookem, i pokud vás metoda GTD neoslovila.
Vydáním desátého dílu a tohoto pdf však seriál nekončí. Microsoft připravuje Outlook 2010, ve kterém najdete spoustu vylepšení pro zefektivnění práce. Některé z nich, jako by byly ušity na míru příznivcům GTD. Takže se určitě máte na co těšit.
Drobný tip z redakce: články týkající se Outlooku najdete také pod novým aliasem mitvsehotovo.cz/tag/outlook.
// Jaroslav Luhan
Velmi děkuji ze výborný seriál. Miluji takto nastavený Outlook. Především zpožděné odesílání emailů mne častokrát zachránilo :-)
Prosím o radu. Jak vytvořím IN složku „Hlasové poznámky“?
V Office 2007 i 2010.
Já na to prostě nemohu přijít.
Děkuji za radu.
@Roman Hlava – složka IN hlasové poznámky je složka se standardními poznámkami v Outlooku. Když jsem si poznámky nahrával v PDA s Windows Mobile, tak se po synchronizaci objevily v této složce. Po nějakém čase jsem ji ale přestal používat a používám na mobilu Note2Self, který nahranou poznámku odešle rovnou do Inboxu. Takže složka IN hlasové poznámky ztrácí smysl.
@Jaroslav Luhan – Děkuji za odpověď, už se mi podařilo dohledat právě zmíněné řešení v jiné diskusi zde u článků.
Existuje něco podobného jako je Note2Self i pro Blackberry?
@Roman – Existuje přímo Note2Self pro Blackberry. http://www.pocketinformant.com/products_info.php?p_id=note2selfbb
Nejdříve bych rád poděkoval autorovi článku za podnětný a zajímavý pohled na využití MS Outooku. S outlookem pracuji řadu let, ale do těchto končin programu jsem prakticky nikdy nezabrousil :-). Nadchla mne možnost změnit dosavadní způsob práce s maily a začínám pomalu pronikat do tajů GTD. Rád bych se zeptal v této souvislosti, zda by nestálo za to udělat update návodu pro verzi 2010. Např. se mi nedaří zařadit do do nově mnou vytvořeného panelu GTD pásu karet volbu „Aktuální zobrazeni“, které pravděpodobně v 2010 není nebo se jmenuje jinak. Nebo příkaz „Neukládat“ jsem v přehledu všech příkazů také nenašel. Dále mi nefungovalo makro. Chybu mi to hlásí při definici uvedeného makra konkrétně na podtržítku u řádku, i když jsem jen použil Ctrl+C a Ctrl+V objOL.ActiveInspector.CurrentItem.Categories = _
Jinak jsem si s dalšími věcmi docela poradil jako je modifikace SQL filtru, který se také jednoduchým okopírováním v 2010 také nedá vytvořit. Ručně to ale šlo.
Pak bych se rád zeptal na doporučení na prográmek v iPadu, který by zohledňovat principy GTD aplikované v MS Outooku 2010, tak abych mohl používat jak notebook tak iPad s případným rozumným omezením? Díky za případnou odpověd.
@Nboss – díky za zpětnou vazbu. Ohledně úprav pásu karet nejspíš napíšu krátký návod na můj blog http://outlook.mitvsehotovo.cz. Jde vložit i „Aktuální zobrazení“ i „Neukládat“. Makro musím prozkoumat.
Co se týká iPadu, tak mailový klient v iPadu toho moc neumí (ve vztahu k Outlooku), iPad bych doporučil využít jen při čtení a vyřizování mailů. Neexistuje ani verze Office pro iPad a webové rozhraní Exchange v Safari nenabízí o moc víc než vlastní mailový klient v iPadu. Jsou to prostě jiné světy a řešení neznám.
@Nboss – update celého ebooku na verzi 2010 tak, že bych si sedl a celý ho přepsal, neplánuji. Spíš vznikne jako vedlejší produkt – sbírka a souhrn tipů a článků z http://outlook.mitvsehotovo.cz a http://www.mitvsehotovo.cz/tag/outlook/ . Uvidíme, co přinese nová verze Office 15, kde by měl být větší důraz na produktivitu a snadnější práci. Mezi Outlookem 2007 a 2010 byly spíš kosmetické změny.
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat jestli Outlook neumožňuje nějakým způsobem automaticky mazat duplikující se informace.
Vysvětlím o co mi jde. Při e-mail ping-pongu dochází k tomu, že nová zpráva obsahuje staré zprávy a tudíž ty staré jsou zbytečné pokud neobsahují přílohu.
Díky za případnou odpověď
@Tomáš Bauer: Naprosto automaticky to úplně vhodné není, ale existuje možnost využít v Outlooku 2010,2013 zobrazení konverzací, kde jsou zprávy sdružené (tj. mailový pinpong je v jedné skupině-větvi) a pak můžete smazat celou skupinu, nebo si vybrat, které ponechat.
Další možností je funkce Vyčistit (Clean up) nebo Ignorovat (Outlook 2010, 2013 + Exchange 2010,2013) Vyčistit = přesune zprávy, které se „opakují“ a Ignorovat bude přesouvat zprávy, které se týkají konverzace (mailové přestřelky), která vás už nezajímá.
Dobrý den,
odkaz ke stažení ebooku není už pár měsíců k dispozici …
@Michal Zobec
Díky za upozornění. Odkaz, resp. soubor se pravděpodobně nepřenesl při změně webhostingu. Přesměroval jsem jej na jiný zdroj.
Dobry den, i pres moji registraci na starnkach nefunguje odkaz na PDF dokement v clanku vyse.
Je mozne prosim odkaz aktualizovat ?
Dekuji