Připoj se ke komunitě!

Občas ti pošleme tipy pro produktivnější práci, odkazy na zajímavé knihy nebo akce. Psát ti však budeme jen jednou za čas a pouze tehdy, budeme-li mít skutečně co říct.

Odeslat


Základna osobního růstu

Když potřebujete vědět, kolik času vezme práce na projektu

By on 12. 6. 2009 in Sebeorganizace with Počet komentářů: 3

Jestliže potřebujete získat představu (případně skutečně změřit čas, který jste strávili prací na určitém projektu), nástrojů na změření a vytvoření „zpráv“ najdete hodně. Pokud vám nevyhovuje tužka a papír či nestačí případné sčítání uplynulých bloků jednoduše čárkami do čtverečkovaného papíru či Printable CEO TaskTracker, na řadu musí přijít nějaký software.

O výběr se nemusíte bát, na trhu se najde obrovské množství různých nástrojů od krvavě zaplacených až po ty bezplatné. (Pro zajímavost, většina placených verzí nabízí alespoň lite-verzi s omezeným počtem klientů / projektů, na kterých můžete pracovat, takže o nabídku skutečně není nouze.)

Co zvážit při výběru

V podstatě mám jen čtyři základní požadavky:

•    neomezený počet klientů, který můžete pomocí databáze spravovat,
•    neomezený počet projektů
•    neomezený počet úkolů/aktivit v rámci jednoho projektu
a především
•    snadnost spouštění sledování.

Za těch pár let, co si práci na různých projektech měřím, jsem vyzkoušel několik z nich.

Namátkou zmíním:
EasyTimeTracking – jedna z oněch lite-verzí, která mě unavila svou robustností, kdy pro běh na pozadí spotřeboval nezdravě velkou část operační paměti,

Baralga – první verze byla plná chyb, o současném stavu nevím,

TimeTracker – nepřehledná textová/tabulková výstupní zpráva, (i když např. přehledný výstup rozložení různých úkolů v podobě koláčového (výsečového) grafu nebyl vůbec špatný) a z mého pohledu nesnadné spouštění měření času.

Delší dobu používám open sourcový TimeEdition, jednoduchý a na paměť počítače nenáročný „softwarek“.

Získal si mě především „nastavitelným“ zastavením časovače. Jinými slovy, pokud s měřením času, který strávíte na různých úkolech projektu, člověk začíná, často přechází z jedné aktivity do druhé, aniž by změnu typu úkolu zachytil také v měřiči času.

TimeEdition nabízí možnost nastavit si blok času, kdy se program automaticky vypne. A to pro člověka, který doslova „ujíždí“ na používání timeboxů, rozhodně není k zahození.

Jistě, namítnete, je to malichernost, ale v okamžiku, kdy vezmeme do detailu Paretovo pravidlo o 20 % vstupů, které generují 80 % výstupu, potom není nic horšího než nechat si vygenerovat zprávu a zjistit, že ten časově nejobsáhlejší vstup nebylo nic jiného než třeba doupravování a pozměňování již vytvořených snímků v prezentaci. (Asi jste právě pochopili, v čem mi pomáhá timeboxing, že?)

Navíc si myslím, že pokud člověk s něčím teprve začíná, měl by vědět, kolik času mu zhruba jednotlivé úseky vezmou.

Konkrétním příkladem může být příprava 30 minutové přednášky. Pokud jen naťukáte informace na snímky jako text, za hodinu, možná hodinu a půl nemáte co dělat. Jestliže však chcete vytvořit svým posluchačům emocionální zážitek, může se stát, že hodinu vám vezme vytváření jednoho či dvou snímků (hledání vhodné fotografií, výřez, tvoření koláže atd.).

TimeEdition vytváří poměrně přehledné výstupy v podobě excelové tabulky. Stejně tak ovšem umí vytvořit zprávu, kterou můžete improtovat do iCalu, MS Outlooku či GoogleCalendaru. Ani jednu z těchto možností jsem nevyužil, takže nemohu posoudit, nakolik exporty fungují. Na rozdíl od TimeTrackeru software ovšem neumí vytvořit z mého pohledu příznivější přehled v podobě grafu.

(V době psaní tohoto článku jsem objevil aplikaci Klok běžící na platformě AdobeAIR. Ač zatím v betaverzi, integruje kromě klasických projektů i výstupy v podobě týdenních přehledů. Uvidíme, uvidíme, zda TimeEdition z mého počítače nezmizí. Po týdnu používání aplikace se ovšem nepovažuji za dostatečně fundovaného doporučit ji.)

Dvě otázky na závěr:

1. Jakým nástrojem měříte svůj čas vy?
2. Měli byste zájem o to, aby se na fóru začaly objevovat i články věnující se tématu přednášení, vytváření sdělení apod.?

Štítky:

Připoj se ke komunitě Mít vše hotovo!

Stačí nám poslat tvou e-mailovou adresu. Občas ti pošleme tipy pro produktivnější práci, odkazy na zajímavé knihy nebo akce. Psát ti však budeme jen jednou za čas a pouze tehdy, budeme-li mít skutečně co říct.

Počet komentářů: 3

Trackback URL | RSS kanál s komentáři

  1. Mty Š napsal:

    Hledal jsem spíše něco na automatické měření času stráveného u jednotlivých programů / webů …. kdyžtak, dříve jsem používal lite verzi RescueTime, ta má pěkné, ale online, statistiky s grafy … teď jsem objevil ManicTime, ten vypadá taky dobře a kompaktněji a lite verze má vše co potřebuji, tak ho jdu vyzkoušet :)

Přidej komentář k příspěvku

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nahoru