Připoj se ke komunitě!

Občas ti pošleme tipy pro produktivnější práci, odkazy na zajímavé knihy nebo akce. Psát ti však budeme jen jednou za čas a pouze tehdy, budeme-li mít skutečně co říct.

Odeslat


Základna osobního růstu

GTD pro rodiče, kteří chtějí přežít

By on 18. 10. 2008 in Sebeorganizace with Počet komentářů: 4

Možná to znáte – všechno perfektně naplánováno, GTD úkoly čekají, jen se do nich pustit. V tu chvíli začne něco ve vedlejší místnosti řvát nebo se v dětském pokoji něco těžkého zřítí. Anebo – co je vůbec nejhorší – nastane zvláštní tragické ticho. Zajímavé je, že pokud děti hlučí, je vše v pořádku, ale jakmile stichnou, něco se děje.

Takže, co s tím? Existuje i nějaké speciální GTD pro rodiče? Ano! Ne úplně jiné, ale lehce přizpůsobené hektickému životu. Jeden texaský fotograf (pracující na volné noze z domu) na tomto místě uvádí pět bodů, které by se zoufalým GTD rodičům mohly hodit.

„Zhruba 20 % svého času trávím fotografováním,“ popisuje Eric Doggett svůj den a vysvětluje dál: „Zbytek denního plánu věnuji editaci fotografií, marketingu, účetnictví a podobným záležitostem. Prostě všemu, co takový živnostník pracující doma musí zvládnout. Mám ale také dva syny, kteří ještě nechodí do školy. Můj domov se stal velmi rychle šíleným brlohem dovádějícím k nepříčetnosti moji ženu i mě.“

„Abych to zastavili,“ pokračuje Doggett: „Vypracovali jsme si několik technik, které by měly zvýšit naši produktivitu a zachovat nám zdravý rozum. Zde je pět technik, které jsme se naučili, a které by mohly pomoci i vám v domácnostech.“

Překlad následujících technik je velmi volný a upravený – originál v angličtině najdete zde.

1. Zvykněte si pracovat v časových blocích

Zapomeňte na to, že budete pracovat od devíti do pěti bez přerušení. Reálnější jsou třeba 2 až 3 hodiny. Zkuste se soustředit na to, že máte k dispozici pouze takový nerušený čas a budete mnohem výkonnější. Při dalším přerušení můžete přemýšlet o práci na další časový blok.

2. Práce večer

Jakmile jsou děti v posteli a považujete je za „spící“ (cha cha), máte k dispozici další časový blok. Bohužel je tento čas velmi nebezpečný, protože se vystavujete riziku, že budete pracovat příliš dlouho a ubije to vaši motivaci k ranní práci. Takže pozor – zkuste si říct, zda jsou naplánované úkoly opravdu tak důležité, abyste je udělali ještě ten večer. Obvykle zjistíte, že ne a můžete jít spát dřív.

3. Naplánovaný čas s rodinou

Zjistili jsme, že plánování společného času funguje. Obvykle se jedná o čas před večeří a po večeři. Je to výborná přestávka mezi prací přes den a prací navečer. Mimo jiné to také pomůže unavit děti před spaním :) Snažíme se také jít ven, pokud to jde.

4. Nástroje pro organizaci

Používám program Omnifocus na Macovi. Zdá se mi jako nejvhodnější nástroj pro organizaci mého času a úkolů.

5. Pečujte i sami o sebe

Nemůžete dělat všechno, co jsem popsal, aniž byste se postarali i sami o sbe. Pijte každý den alespoň minimální množství tekutin. Zjistil jsem, že i já se pak cítím lépe. Kromě toho, i když máte v poledne šílený hlad, nedávejte si opulentní obědy. Raději více menších jídel denně. Jistě, s dětmi to není jednoduché, zvlášť když budou po obědě křičet „zmrzlinááá“. Aspoň zkusit to ale můžete.

Připoj se ke komunitě Mít vše hotovo!

Stačí nám poslat tvou e-mailovou adresu. Občas ti pošleme tipy pro produktivnější práci, odkazy na zajímavé knihy nebo akce. Psát ti však budeme jen jednou za čas a pouze tehdy, budeme-li mít skutečně co říct.

Přidej komentář k příspěvku

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nahoru